וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנות האנרגיה הבינ"ל: "לא צפוי מחסור בנפט בשל המצב במצרים"

סוכנויות הידיעות

1.2.2011 / 15:28

ראש הסוכנות נובואו טנקה: "אפילו אם תעלת סואץ תיסגר, לא יהיה מחסור"



שוק הנפט העולמי לא נמצא על סף משבר בעקבות האירועים במצרים - כך טוען ראש סוכנות האנרגיה הבינלאומית (iea), נובואו טנקה, לאחר שמחיר הנפט בלונדון עלה ל-100 דולר לחבית על רקע המהומות.



"אנחנו לא במצב חירום כעת", אמר לרויטרס. "אם יהיו שיבושים -נפעל", ציין טנקה בהתייחס להחלטות ה-iea ואופ"ק. לדבריו, אפילו אם תעלת סואץ תיסגר לתנועה, הדבר רק יעכב את אספקת הנפט, ולא ישבש אותה לחלוטין.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג ברנט למסירה במארס יורדים כעת ב-0.4% למחיר של 100.59 דולר לחבית בלונדון, לאחר שאתמול חצו את רף ה-100 דולר לחבית לראשונה מאז 2008, בעקבות החששות כי האירועים במצרים יתפשטו במזרח התיכון. החוזים על הנפט הגולמי מסוג light crude למסירה במארס יורדים ב-0.8% ל-91.46 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק.



אופ"ק אמרה כי היא מחזיקה ב-6 מיליון חביות נפט ביום בתפוקה עודפת - כמות השווה ל-7% מהביקוש העולמי - בהן היא יכולה להשתמש במידת הצורך.



לפי טנקה, תעלת סואץ וצינור הנפט סומד פועלים כרגיל, וגם אם התעלה תיחסם בשל המהומות, לא יהיה מחסור בנפט. לדבריו, 1.5 מיליון חביות נפט עוברות מדי יום דרך התעלה, ומיליון חביות נוספות בצינור. "גם אם התעלה תיחסם, הנפט יגיע בדרך ארוכה יותר, מסביב לאפריקה. העלות אמנם תהיה גבוהה יותר, אך לא צפוי מחסור פיסי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully