וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד ברודט: לא למהר להגדלת תקציב הביטחון

אורה קורן

1.2.2011 / 16:15

דוד ברודט שעמד בראש הוועדה לקביעת תקציב הביטחון הרב שנתי לא מאמין שהמצב במצרים מהווה איום מיידי על ישראל בצורה הדורשת הגדלה לתקציב הביטחון. "יש לנו זמן לבחון תהליכים"

דוד ברודט, שעמד בראש הוועדה לקביעת תקציב הביטחון הרב שנתי, דחה את ההערכות לפיהן המצב במצרים יחייב את הגדלת תקציב הביטחון. בכנס המכון למחקרי ביטחון לאומי, אמר ברודט כי "ברור שאנחנו באיזור לא יציב במזה"ת".

"כל מהפיכה היא לא צפויה אבל בדיעבד מתברר שהיא בלתי נמנעת. המהפיכה הזו היא מהפיכת העניים, הנושא שלה כלכלי חברתי. למרות שיש למצרים הישגים יפים זו מדינה שהתוצר שלה ב-2010 נמוך משל ישראל. בעוש שאצלנו התוצר הוא 220 מיליארד דולר עם 7 מיליון תושבים, במצרים התוצר עומד על 217 מיליארד דולר עם כ-85 מיליון תושבים".

"אני לא חושב שהדבר הראשון שהמשטר המצרי יעשה יהיה להגדיל תקציב הביטחון ולהכריז מלחמה על ישראל", הוסיף. לדבריו, המשטר החדש יצטרך לבצע רפורמות כלכליות וחברתיות. "לכן אין איום מיידי על ישראל, ויש לנו מספיק זמן להתבונן בתהליכים ולגבש תשובות צבאיות", אמר ברודט.

ברודט אמר כי המצב במצרים מעורר שתי בעיות מיידיות שמצריכות טיפול מהיר - עזה והתרופפות המשמעת המצרית. לדבריו, צריך לגמור מהר את הגדר בסיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully