וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אספן תקים 15 מתקנים סולאריים על גגות מבני החברה בהשקעה של כ-9.5 מיליון שקל

רם עוזרי

2.2.2011 / 13:18

בשבוע שעבר חתמה אספן על הסכם להקמת 16 מתקנים על גגות מבנים חקלאיים בגליל בהשקעה של 10 מיליון שקל



, שבשליטת רוני צארום ובניהולו של אילן גיפמן, מרחיבה את פעילותה בתחום של הקמה ואחזקה של מתקני אנרגיה סולאריים. היום מודיעה החברה, כי חתמה על הסכם נוסף עם חברת הרים ירוקים, להקמת מערכות סולאריות בהשקעה של כ-9.5 מיליון שקל. זאת, לאחר שבשבוע שעבר חתמו שתי החברות על הסכם להקמת 16 מערכות סולאריות בגליל העליון, לייצור 800 kwp (קילו וואט פיק) חשמל בהיקף של 10 מיליון שקל.



על פי ההסכם הנוכחי, המערכות תוקמנה על גגות מבנים בבעלות אספן. המערכות הינן בעלות כושר ייצור חשמל בהספק של כ-50 קילו ואט כל אחת. חברת הרים ירוקים תשמש כספקית הפרויקט ותדאג להקמה ולתפעול השוטף של המערכות במשך 20 השנים הבאות.


על פי הודעת אספן, המתקנים צפויים להניב לחברה רווח תפעולי תזרימי שנתי (noi) של כ-1.6 מיליון שקל. נתונים אלה משקפים תשואה של כ-15% על ההשקעה ותשואה של כ-50% על ההון.



אילן גיפמן, מנכ"ל אספן גרופ, אמר כי הפעילות בתחום הסולארי צפויה להיות אחד ממנועי הצמיחה של אספן בשנים הקרובות "זיהינו את התחום הסולארי כתחום עם פוטנציאל כלכלי משמעותי, התואם את אסטרטגיית החברה להשקיע בנכסים מניבים לתקופות ארוכות, היכול להבטיח לנו תשואות גבוהות על ההון העצמי", אמר גיפמן.



הרחבת הפעילות בתחום התקשורת הסולארית מתבצעת במקביל להמשך הרחבת פורטפוליו הנכסים הנדל"ני של אספן. בתחילת החודש חתמה החברה על הסכם לרכישת 95% ממניות חברת נכס בעלת בניין משרדים חדש במערב גרמניה, בקרבת קלן, המושכר לענקית התקשורת הגרמנית דויטשה טלקום, וזאת לפי שווי נכס של כ-68 מיליון שקל (כ-14.3 מיליון אירו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully