וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל מצרים: האנליסטים מעלים את שווי "תמר"

ליאור זנו

2.2.2011 / 13:55

פרישתו של מובארק והעתיד הדמוקרטי במצרים גורם לאנליסטים בלידר שוקי הון לעדכן מעלה את שווי מאגר תמר ולהעלות את מחירי היעד בשתופותיה הישראליות

פרמיית הסיכון במצרים והעלייה במחיר הפחם והבלו יזניקו את מחיר הגז הישראלי", כותב הבוקר עוז לוי ממחלקת המחקר של לידר שוקי הון ובהתאם לכך מעדכן מעלה את שווי מאגר תמר, ומעדכנים את מחירי היעד של השותפות הישראליות בו - ישראמקו (28.7%), דלק קידוחים (15.6%), אבנר (15.6%) ואלון חיפושי גז (4.1%) והשותפים הכללים כהן פיתוח ודלק אנרגיה.

לדלק אנרגיה, דלק קידוחים ואבנר מעניקים בלידר המלצה של תשואת שוק, ולישראמקו, אלון גז וכהן פיתוח המלצת "קנייה". בלידר מעניקים לישראמקו מחיר יעד הגבוה ב-14% ממחירה בשוק, לכהן פיתוח מחיר הגבוה ב-18% ולאלון חיפושי גז מעניקים בבית ההשקעות מחיר יעד הגבוה ב-18% ממחיר בו היא נסחרה הבוקר.

"העלייה בפרמיית הסיכון אשר חלה בעקבות האירועים במצרים הורידה את רמת התחרות והחלישה את האטרקטיביות של הגז המצרי. בנוסף, העלייה המהותית במחיר הפחם והיטל הבלו הצפוי לעלות ולייקר מהותית את עלויות האנרגיה התחליפים לגז - עשויים להביא לעלייה חדה במחירי הגז בישראל, אשר תקבל ביטוי כבר בהסכמים הארוכים שעשויים להיחתם בקרוב בין השותפים בתמר ללקוחותיה", כותבים בלידר.

בבית ההשקעות מעריכים כי "חברת החשמל תאלץ לבחור בין חתימה על חוזי הספקה במחירים צמודי פחם ברמה מינימאלית של 5.6 דולר למיליון BTU אך בהיקפים שלוקחים בחשבון הסבה של תחנת הכוח הפחמיות בחדרה שברשותה לגז, לבין חתימה על חוזי הספקה מצומצמים יחסית ברמת מחירים גבוהים יותר של 6 דולר למיליון BTU להערכתנו, מחירי הגז לתעשייה יעלו אף לרמת מחירים יקרה יותר של 6.3 דולר למיליון BTU".

"לאור כך, ולאור תשואת החסר המשמעותית שהציג סקטור הגז בכלל והשותפים בתמר, בפרט מאז המלצתנו השלילית האחרונה, אנו מעדכנים מעלה את שווי מאגר תמר ובהתאם מעלים את המלצתנו ליה"ש ישראמקו ולמניות אלון גז וכהן פיתוח לקניה", נאמר מלידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully