וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים לשעבר תובעים שני מיליון שקל מענבל אור: "פיזרה הבטחות"

הילה רז

2.2.2011 / 15:35

"ענבל לפזר הבטחות סרק והבטיחה לעובדיה כי עיקר השכר אינו שכר הבסיס אלא עמלות המכירה - שלא הגיעו"



חמישה עובדים בכירים לשעבר של יזמית קבוצות הרכישה, ענבל אור, הגישו היום (ד') לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב תביעה בסך של כשני מיליון שקל נגד אור והחברה שבבעלותה, אור סיטי נדל"ן.



לטענת חמשת העובדים - עו"ד דן טבקמן, מנהל השיווק לשעבר, רו"ח רותם זילברמן, סמנכ"ל הכספים לשעבר גיא חיימי, מנהל שיווק ומכירות, וסוכני המכירות שרון אהרוני ורונן סוקולסקי - אור התנהלה מולם בחוסר תום לב משווע תוך קיפוח מהותי של זכויותיהם הבסיסיות ופיטרה אותם שלא כדין תוך הצגת מצגי שווא וכזב וללא כל סיבה עניינית.



לטענת התובעים "עם תחילת העסקתם נהגה ענבל לפזר הבטחות סרק, ובמיוחד, הבטיחה לעובדיה כי עיקר השכר אינו שכר הבסיס אלא עמלות המכירה והבונוסים בהיקף של מאות אלפי שקלים לכל עובד שיתקבלו ממכירת הדירות בעסקות הרכישה שיזמה: 'אור על הפארק' ו'מגדלי הצעירים'. בפועל, עד עתה לא הועבר לתובעים כל תשלום עמלות או בונוסים בגין מכירת הדירות". התובעים מלינים נגד אור כי נדרשו על ידה לעבוד כל יום, מבוקר על ליל עם אינספור שעות נוספות, כולל סופי שבוע, ולהקדיש את כל זמנם לעבודה בחברה ולשירותה של ענבל באופן אישי.



התובעים המיוצגים באמצעות עוה"ד תדהר צור ולירון מזרחי-פיליפסון ממשרד עורכי הדין תדהר צור טוענים כי "ענבל התחמקה פעם אחר פעם מחתימה על הסכמי עבודה עם התובעים, לא העבירה להם תשלום בגין שעות נוספות, לא הפרישה תשלומים בגין זכויות סוציאליות ולא העבירה עמלות ובונוסים. לשיטתם, לאחר שהם הניבו לאור מיליוני שקלים, "משלא היה בהם צורך נהגה ענבל לפטר את עובדיה או לגרום להם להתפטר ובמקומם לגייס עובדים חדשים".



אחד התובעים, רו"ח רותם זילברמן, הועסק אצל אור כסמנכ"ל כספים מאוקטובר 2009 ועד יוני 2010. לטענתו הוא היה שותף בכיר לניהול הכללי ועסק בגיוס, ראיונות ופיטורי עובדים זוטרים ובכירים וכן ניהל פגישות מו"מ עם שותפים פוטנציאלים, לפי הנחיותיה של אור. לשיטתו הוא נמנה על הצוות המצומצם והקרוב ביותר לאור, שכלל את היועצת האישית שלה ועורך דינה, והיא סמכה עליו מאוד.



לגרסתו תנאי העבודה שלו כללו שכר בסיס בסך 19 אלף שקל ברוטו, רכב, תשלום הוצאות טלפון נייד, ביטוח מנהלים, קרן השתלמו, ותשלום בונוסים, אך הסכם עבודה לא נחתם בין הצדדים לאחר שאור התחמקה מחתימה עליו. לטענת זילברמן, יומיים לאחר שהיתה אור אמורה לחתום עמו על הסכם הבונוסים היא הזמינה אותו לביתה וללא כל התראה פיטרה אותו לאלתר, מבלי שהסבירה לו את הסיבות לפיטוריו. "ככל הנראה הסיבה שהביאה לפיטוריו היא העובדה שמספר ימים קודם הוא עמד על כך שהסכם הבונוסים ייחתם בין הצדדים".



"מהיכרותו של רותם את ענבל ואת התנהלותה מול עובדיה, שותפיה וספקיה, שהתבטאה בחוסר אמינות ובהפרת הבטחות, חשש רותם לסיים את עבודתו ב"ידיים ריקות, ולכן ביקש בתום שיחת הפיטורים לקבל בשלב זה מקדמה על חשבון תשלום הבונוסים בסך של 60 אלף שקל. בנוסף, בשיחה זו הבטיחה ענבל לרותם כי יועבר לו דמי הודעה מוקדמת בגובה של חודש ימים", טוען זילברמן ומוסיף כי אור חזרה בה מההבטחה והודיעה לו שאינו זכאי לבונוס מאחר ונמצאו ליקויים לאחר סיום עבודתו. לגרסתו, תשלומי שכר עבודתו שולמו לו במהלך תקופת עבדותו בדרך קבע באיחור של מספר ימים ותשלומים סוציאליים הופרשו באיחור רב.



לפי התביעה בהתאם להסכם ביניהם היה זילברמן זכאי לתשלום בונוסים שונים: בונוס של 0.1% ממחזור המכירות בגין הפרויקטים. בפרויקט "אור על הפארק" הוא טוען כי נמכרו בתקופת עבודתו דירות בסכום של כ-100 מיליון שקל ולכן הוא זכאי לבונוס של 100 אלף שקל. בפרויקט "מגדלי הצעירים" נמכרו בתקופת עבודתו, לשיטתו, דירות בסכום של כ- 300 מיליון שקל, ולכן הוא זכאי לבונוס של 300 אלף שקל. בנוסף הוא מסביר כי הוסכם על בונוס שנתי של 6% מרווח שנתי. לפי חישובו כסמנכ"ל כספים של החברה, הגידול ברווח השנתי ב-2010 עמד על כ- 18.5 מיליון שקל ולכן הוא זכאי לבונוס של כ- 554 אלף שקל. לטענתו הסכם הבונוסים שהועבר בין הצדדים ולא נחתם בפועל הוא חוזה מחייב ומשקף את הסכמות הצדדים. בגין תשלום על שעות נוספות, ועבודה שלטענתו ארכה החל מתשע בבוקר ועד לשעות הלילה, הוא תובע כ-50 אלף שקל.



בין התובעים גם עו"ד דן טבקמן שהועסק כמנהל שיווק. לטענתו סוכם עמו כי יקבל שכר בסיס של 14 אלף שקל והחל מהחודש השני יקבל שכר בסיס של 15 אלף שקל, טלפון סלולרי והפרשות לקרן פנסיה. לטענתו במהלך שיחה עם ענבל הוא ביקש שיפור בתנאי עבודה שכללו רכב, קרן השתלמות ובונוס בסך 50 אלף שקל על "מגדלי הצעירים, ו-30 אלף שקל בגין "אור על הפארק". לטענתו סוכם כי הוא יקבל את הבונוסים לאחר שהיא תממש את האופציה של בפרויקטים. לדבריו בעקבות השיחה הוא קיבל רכב, ותו לא. לטענתו באוגוסט 2010 היא פיטרה אותו לאלתר בטענה שלא טיפל בתשלום למשרד פרסום. לשיטתו מנהלת החשבונות היתה אחראית לאי התשלום, היא התנצלה בפניו ולכן אם היה נערך לו שימוע לפני פיטוריו ייתכן והפיטורים היו נמנעים. בסך הכל הוא תובע כ-216 אלף שקל בשל אי תשלום בונוסים, שעות נוספות, פיטורים שלא כדין ואי תשלום זכויות סוציאליות.



תגובתה של ענבל אור טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully