וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות העולם הערבי מעודדות מהזעזוע במזה"ת

2.2.2011 / 15:56

הבורסות השונות ברחבי העולם הערבי ובראשן בורסת דובאי רושמות עליות על רקע המתרחש במצרים, ירדן ותימן. "אלה צעדים בכיוון הנכון. שינוי הוא טוב"

בורסות העולם הערבי רושמות עליות, ובראשן בורסת דובאי שעלתה לשיא של כמעט עשרה חודשים, על רקע תקוות כי הודעתו של נשיא מצרים חוסני מובארק כי לא יישאר בתפקידו ירגיעו את המפגינים, ולאחר שנשיא תימן הודיע כי גם הוא יעזוב את תפקידו.

נשיא מצרים, חוסני מובארק, הודיע אמש כי לא יתמודד בבחירות הבאות לנשיאות מצרים, שייערכו בספטמבר השנה, אולם בכוונתו להישאר בתפקידו עד שייבחר לו מחליף. נאומו של מובארק, שמגיע בעקבות שבעה ימים של הפגנות סוערות בכל רחבי מצרים, מסמן את קץ שלטונו לאחר 30 שנה.

בירדן פיטר המלך עבדאללה את הממשלה בראשות סמיר ריפאעי בעקבות הפגנות במדינה, ומה שנראה כחשש מפני תסיסה עממית בממלכה ההאשמית. המלך החליט כי מערוף אל-בחית, היועץ הצבאי שלו לשעבר, ירכיב את הממשלה הבאה.

נשיא תימן, עלי עבדאללה סאלח, הודיע היום כי לא יישאר בשלטון כאשר תסתיים תקופת כהונתו הנוכחית, ב-2013. סאלח, אשר נמצא בשלטון כבר שלושה עשורים, אמר כי אין בכוונתו להעביר את השלטון לבנו.

בורסת דובאי עלתה ב-3.3%, השיעור החד ביותר מאז 11 באפריל; בורסת דובאי עלתה ב-1%; בקטאר נרשמה עלייה של 0.2%; עומאן מטפסת ב-0.6%; בורסת מרוקו מוסיפה 0.8%; בורסת תוניסיה מתחזקת ב-0.1%; בורסת בחריין, לעומת זאת, נסוגה ב-0.4%.

בורסת עמאן עולה ב-1.1% בעקבות פיזור ממשלת ירדן. "נראה כי מנהיגי האזור מנסים להימנע מתרחישים דומים למה שקורה במצרים", אמר היסאם עראבי, מנכ"ל גאלף-מינה אלטרנטיב אינווסטמנטס מדובאי. "אלה צעדים בכיוון הנכון. שינוי הוא טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully