וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט נסוגה משיא של שנתיים וחצי

נמרוד הלפרן

2.2.2011 / 23:20

המסחר נסגר במגמה שלילית, על רקע העימותים האלימים במצרים. אלווריון צנחה ב-12% עקב דו"חות; מג'יק קפצה ב-15%; טיים וורנר עלתה ב-9% עקב דו"חות

בורסות וול סטריט, שנסגרו ביום שלישי בשיא של שנתיים וחצי, נחתמו במגמה שלילית ביום רביעי לאחר שעימותים אלימים בין תומכי הנשיא חוסני מובארק לבין מתנגדיו במצרים האפילו בהשפעתם על נתונים חיוביים על שוק התעסוקה שפורסמו בארה"ב. מדד דאו ג’ונס, אשר רשם אתמול את הזינוק היומי החד ביותר זה חודשיים ונסגר מעל לרמה של 12,000 נקודות בראשונה מאז חודש יוני 2008, נסגר כמעט ללא שינוי ברמה של 12,041 נקודות; מדד 500 S&P , אשר נסגר אמש מעל לרמה של 1,300 נקודות בראשונה זה שנתיים וחצי, נסוג ב-0.3% לרמה של 1,304 נקודות. מדד נאסד"ק נסגר כמעט ללא שינוי ברמה של 2,750 נקודות. ירידות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.6% לרמה של 3.49%.

למרות הודעת נשיא מצרים חוסני מובארק על סיום תקופת שלטונו וקריאת ראשי הצבא המצרי לסיום ההפגנות, הפכה היום כיכר תחריר בקהיר לזירת מאבק סוערת בין המפגינים לתומכי הנשיא. ממשרד הבריאות של מצרים נמסר הערב כי אדם אחד נהרג וכ-611 בני אדם נפצעו בעימותים קשים בין הגרעינים של שתי הקבוצות.

הבוקר התברר כי מפלגות האופוזיציה וגם המפגינים ברחובות דוחים את ההודעה של הנשיא מובארק. המונים מסתובבים בקהיר וקוראים להתפטרותו המיידית של הנשיא המצרי. צעדה של כאלף מפגינים לאורך גדות הנילוס בלב קהיר צעקה "בדם, באש נעיף אותך מובארק".

מאוחר יותר, יצאו לרחובות קהיר אלפי תומכים בנשיא, שהגיעו לכיכר המרכזית בבירה, והתעמתו עם המפגינים הרבים. בין שני הצדדים חצץ כוח צבאי, שאיפשר לכל צד להפגין ולהביע את דעתו. עם זאת, האירועים גלשו במהירות לעימותים אלימים ולתגרות בין הצדדים, תוך שימוש במוטות, אבנים וסכינים. חלק מתומכי מובארק הגיעו לכיכר כשהם רכובים על סוסים וגמלים, והשתלטו על חלקים נרחבים באזור, עניין שיצר חיכוך רב אף יותר. הצבא התקשה לחצוץ בין שני המחנות וכמה חיילים ירו באוויר אך לא הצליחו לפזר את ההמון.

המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף מספר גדול מהצפוי של משרות

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: המגזר הפרטי בארה"ב הוסיף מספר גדול מהצפוי של משרות בחודש ינואר, על פי נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה האמריקאית ADP. עם זאת, מספר הודעות הפיטורים בחברות הגדולות בארה"ב גדל ב-20% בינואר, לפי נתונים שפירסמה היום חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס.

לפי נתוני ADP, נוספו 187 אלף משרות למגזר הפרטי בינואר - מעל לתחזיות הכלכלנים לתוספת של 140 אלף משרות, אך פחות מ-247 אלף משרות שנוספו למגזר הפרטי בדצמבר. לפי נתוני צ'לנג'ר, מספר הודעות הפיטורים של חברות גדולות בארה"ב גדל בינואר ב-20% לעומת דצמבר, והסתכם ב-38,519. על אף העלייה, מספר הודעות הפיטורים בחודש שעבר היה הנמוך ביותר שנרשם בחודש ינואר מאז 1983 לפחות.

ביום שישי יפרסם משרד העבודה האמריקאי את נתוני התעסוקה לחודש ינואר. כלכלנים צופים כי מספר המשרות בשוק העבודה האמריקאי גדל בחודש שעבר ב-140 אלף בחודש, אך כי שיעור האבטלה עלה ל-9.5%, לאחר שירד במפתיע בדצמבר ל-9.4%.

"הסקר של ADP נחשב כאינדיקטור חשוב שבהחלט יכול להזיז את השוק", אמר אמיר כהנוביץ, הכלכלן הראשי של כלל פיננסים. "שוק העבודה האמריקאי חייב לייצר משרות בקצב מהיר הרבה יותר בשביל להוריד את שיעור האבטלה ולהקל על קובעי המדיניות להחזיר את הריבית לעלייה. בינתיים זה לא קורה, מה שמאפשר למחירי הסחורות למשל להמשיך ולטפס", הוסיף.

יניב חברון, כלכלן המאקרו הראשי של אקסלנס, העריך היום כי בארה"ב מחכים שהשיפור הניכר בנתונים הכלכליים יזלוג לשוק העבודה. "למרות השיפור בייצור התעשייתי, מדד מנהלי הרכש והמכירות הקמעונאיות, הבנק הפדראלי עדיין לא מתרגש. שיפור בשוק העבודה ושוק האשראי האמריקאי יספקו לבנק המרכזי בארה"ב את הסיבות להוריד את 'הרגל מהגז' והוא יאפשר לתשואות האג"ח לעלות בהדרגה".

בה בעת, נמשכת עונת הדו"חות הכספיים בוול סטריט. מתוך 217 חברות הנכללות במדד S&P 500 אשר פירסמו את תוצאותיהן מאז ה-10 בינואר, עלו תוצאותיהן של 72% מהחברות עלו תחזיות האנליסטים, לפי נתוני בלומברג.

ענקית המדיה האמריקאית טיים וורנר (8.64% , 35.1), שבבעלותה אולפני הקולנוע וורנר ברדרס, דיווחה היום על רווח רבעוני גבוה מהצפוי והעלתה את הדיווידנד למשקיעים, הודות למכירות כרטיסים ערות לסרט האחרון בסדרת הילד הקוסם הארי פוטר ועלייה בהכנסות מפרסום בטלוויזיה.

החברה רשמה ברבעון הרביעי רווח נקי של 769 מיליון דולר, או 68 סנט למניה, גידול של 22% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 67 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 62 סנט למניה.

החברה ייחסה את השיפור ברווחיה לזינוק במכירות כרטיסי הקולנוע בעולם לסרט "הארי פוטר ואוצרות המוות: חלק ראשון", וגידול של 21% - מעל לתחזיות - בהכנסות מפרסומות בערוצי טלוויזיה של טיים וורנר דוגמת TNT ו-TBS.

הכנסות החברה בתקופה המדווחת הסתכמו ב-7.81 מיליארד דולר, צמיחה של 8.3% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 7.46 מיליארד דולר. טיים וורנר גם העלתה את הדיווידנד המחולק למשקיעים ב-11% והודיעה על הגדלת היקף תוכניתה לקנייה חוזרת של מניות בארבעה מיליארד דולר.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: חברת התוכנה מג’יק (15.08% , 9.34), אשר רשמה עלייה מטאורית ושילשה את ערכה בשלושת החודשים האחרונים, פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה, בהם היא מציגה המשך גידול בפרמטרים הכלכליים, כפי שהציגה בכל הרבעונים של 2010.

הכנסותיה של מג'יק ברבעון הרביעי זינקו ב-72% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-25 מיליון דולר. הרווח התפעולי שרשמה החברה הסתכם ב-3 מיליון דולר - עלייה של 71% לעומת הרבעון המקביל. למרות הגידול, בשורה התחתונה עמד הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2010 על 3.1 מיליון דולר או 9 סנט למניה - ירידה של 11% לעומת הרבעון המקביל. את הירידה ניתן להסביר ברווח חד פעמי של 2 מיליון דולר שרשמה החברה ברבעון הרביעי של 2009 ממכירת בניין שהיה בבעלותה.

חברת אלווריון (-12.2% , 1.94) דיווחה היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2010 ולשנה כולה. מכירות החברה ברבעון עמדו על 50 מיליון דולר, ירידה של 17% ביחס לרבעון הרביעי של 2009. החברה ממשיכה להפסיד ורשמה הפסד תפעולי רבעוני של 70 מיליון דולר. בשנת 2010 כולה הפסידה אלווריון תפעולית 91 מיליון דולר.

ההסבר המרכזי להפסד התפעולי הגבוה הוא החלטתה של החברה לרשום מחיקת מוניטין בסך 57 מיליון דולר בסעיף ההוצאות התפעוליות. הוצאות התפעול של החברה ברבעון הרביעי תפחו בשל כך ל-84 מיליון דולר, גידול של כמעט פי שלושה ביחס להוצאות התפעוליות ברבעון המקביל בשנה הקודמת, ו-52% מההוצאות התפעוליות בשנה כולה.

ברבעון הרביעי רשמה אלווריון הפסד נקי על בסיס חוקי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAP) של 1.12 דולר למניה. לא כולל מחיקת המוניטין, רשמה החברה הפסד נקי של 18 סנט למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully