וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המצב במצרים: אוניות מכולה מופנות לנמל חיפה

ישראל הופכת לאלטרנטיבה ימית: אחרי שדווח על ספינות הקרוז שוויתרו על נופי הפירמידות, מדווח נמל חיפה כי אוניות מכולה משנות את מסלולן לעבר ישראל ומוותרות על העגינה במצרים

המצב הרגיש במצרים ממשיך להשפיע על קווי הים של הספינות השונות השטות באזור. נמל חיפה הודיע אמש (רביעי) כי קיבל פניות מספינות משא המבקשות לעגון בו לעצירת ביניים לשם העברת המכולות לספינה אחרת (פעולות שטעון כנמל HUB - עבור מכולות שיעדן הסופי אינו ישראל), במקום בנמל פורט סעיד במצרים, שם היו אמורות הספינות לעגון במקור.

במסגרת הסטה זו של קווי ספנות, הודיעו בנמל חיפה כי במהלך היומיים הקרובים יגיעו לרציפי חיפה שתי אוניות של חברת הספנות YANG MING. כשכל אחת מהן תפרוק בין 900 ל-1000 מכולות, אשר יועמסו בשבוע הבא על ליינר (אוניית קו גדולה).
בנמל ציינו כי הינם רואים בפעולות השטעון חלק משמעותי בפעילות בהווה וגם בעתיד, וזאת כחלק מהשאיפה של הנמל להפוך לשחקן משמעותי ותחרותי באגן הים התיכון. בשנת 2010 עלה מספר מכולות השטעון שעברו בנמל חיפה ב-14% ביחס לשנת 2009, וב-12% ביחס לשנת 2008.

כמו כן, במשך יומיים במהלך השבוע הזה עגנה בנמל חיפה אונית הנוסעיםMSC MAGNIFICA אשר עליה 3,000 תיירים וכ-1,000 אנשי צוות, זאת לאחר שפסחה על כניסה לנמל אלכסנדריה. בקו הרגיל שמקיימת האוניה ומגיע לחיפה מתוכננת ל- MAGNIFICA עצירה של יום אחד בלבד בחיפה, אולם כאמור, לאור האירועים במצרים, הוארכה שהייתה בחיפה ביום נוסף.

כזכור, לפני יומיים דווח כי בשבוע האחרון הורגש גם בנמל אילת עניין רב מצד ספינות נוסעים (קרוז) העוברות באזור ועוגנות במצרים, שבחנו את יכולתן לשריין מקום בנמל. ביום שלישי עגנה בנמל ספינה בת 1,200 נוסעים שכלל לא הייתה אמורה להגיע לישראל, וזו כבר ביקשה לשריין גם את יום שני בשבוע הבא בשל החשש המתרחש מדרום לישראל.

כמו כן, ספינות נוסעים שתוכננו לעגון בנמל אילת למשך יום אחד החליטו להאריך את שהותן בישראל ולוותר על ההגעה למצרים, בשל חוסר הוודאות על המתרחש במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully