וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאגיד טיפולי השיניים לילדים לא מצליח להתרומם

רוני לינדר-גנץ

3.2.2011 / 9:05

כלל, מדנס, הסתדרות רופאי השיניים והאגודה לבריאות הציבור - המתעניינות בהקמת תאגיד "קופת שיניים" שנועד לספק טיפול שיניים לילדים, טוענות כי דרישות משרד הבריאות בלתי אפשריות

"קופת השיניים" - התאגיד שהיה אמור לקום עד סוף 2010 כדי לספק טיפולי שיניים לילדים לצד קופות החולים - אינה מצליחה להתרומם.

ל-TheMarker נודע כי ארבעה גופים הביעו עניין בהקמת התאגיד: הסתדרות רופאי השיניים, חברת הביטוח מדנס, חברת הביטוח כלל והאגודה לבריאות הציבור. עם זאת, אף אחד מהם עדיין לא הגיש למשרד הבריאות תוכנית ופנייה רשמית לקבלת הכרה כקופת חולים לטיפולי שיניים.

הקמת התאגיד החדש לצד קופות החולים היתה חלק מהרפורמה בטיפולי השיניים לילדים עד גיל שמונה. המטרה הרשמית היתה לעודד תחרות עם קופות החולים, לשפר את השירות ולהגדיל את פרישת השירותים הארצית. ראש הממשלה בנימין נתניהו התעקש באופן אישי על הקמתו של התאגיד כחלק מהרפורמה ואף התנה בכך את אישורה. בעוד שהקמת התאגיד מתעכבת, קופות החולים מספקות את השירות כבר יותר משמונה חודשים, כשבמשרד הבריאות מדווחים על הצלחה רבה במתן השירות ועל שיעור ניצול גבוה של השירות.

הקבוצות שמתעניינות בהקמת התאגיד טוענות כי תנאי הסף שנקבעו להקמתו הם קשוחים מדי והופכים את הקמתו ללא משתלמת. לדברי ד"ר יצחק חן, יו"ר הסתדרות רופאי השיניים, "משרד הבריאות הציב תנאים שאי אפשר למצוא מי שיעמוד בהם, ולמעשה סוגר את האפשרות להקמת התאגיד.

למשל, דורשים ממקים התאגיד 25 מיליון שקל להקמת חברה ללא מטרות רווח. זה לא הגיוני. המשרד צריך לוותר על הסכום, או לממן אותו בעצמו. בנוסף, צריך לחלק את כל הסכום שמוקצה לטיפולי השיניים בין קופות החולים לתאגיד - ולא רק לפי מספר הילדים שנרשמו לשירות, כפי שקורה היום. מנסים להקים פה גוף חדש שיתחרה בקופות החולים, אבל במקום לעזור לו בהקלות דורשים ממנו יותר, אולי כדי שלא יקום מעולם".

בישיבה שנערכה בחודש שעבר בוועדת הבריאות של הכנסת, תקפו גם יו"ר הוועדה, חיים כץ, וחברי כנסת נוספים את משרד הבריאות, בטענה שהוא אינו עומד בהתחייבותו להקמת התאגיד. הוועדה דרשה מהמשרד לקדם את הקמת התאגיד עד תחילת פברואר, אך כאמור עדיין לא נרשמה התקדמות. עם זאת, במשרד הבריאות מנסים למצוא נוסחה שתאפשר את הקמת התאגיד.

במכתב ששיגר מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, לכץ, הוא מציין כי בשבועות האחרונים "עשיתי ככל שניתן כדי לקדם את הקמת התאגיד". גמזו מפרט שורה של צעדים שנקט המשרד כדי להקל על המתמודדות הפוטנציאליות, בהם הפחתה של דרישת ההון העצמי מ-15 ל-10 מיליון שקל, הבהרה כי נושא הערבויות וההון העצמי לא יהוו תנאי בלעדי לדחיית ההצעה, שכלול מודל התגמול לתאגיד באופן שיפצה על העלות הגבוהה הצפויה של הילדים שיירשמו ראשונים, ועוד. גמזו מציין כי "הקשיים בהקמת התאגיד נובעים בעיקר מהעובדה כי הוא חלק מחוק בריאות ממלכתי ולכן הוגדר ללא כוונות רווח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully