וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנסיית המינימום לגמלאי הקיבוצים ב-2011: 2,867 שקל; תוספת של 3.8%

עמירם כהן

3.2.2011 / 10:34

פנסיית המינימום מחושבת לפי 35% מהשכר הממוצע במשק



המחלקה המשפטית בתנועה הקיבוצית הודיעה כי פנסיית המינימום לגמלאי הקיבוצים ב-2011 תועלה ל-2,867 שקלים לחודש לחבר - תוספת של 3.8% - וזאת מתוקף העלייה שחלה בשכר הממוצע במשק, שעומד מראשית ינואר על 8,190 שקל לחודש.



עדכון הגמלה מתחייב מכללי "הטייס האוטומטי" שנקבע לגמלת המינימום לחברי הקיבוצים. גובה גמלת מינימום מהווה מרכיב בכללי הערבות ההדדית שאושרו על ידי רשם האגודות השיתופיות לחברי "הקיבוץ המתחדש" (המופרט).



תקנות הערבות ההדדית מחייבות את הקיבוצים המתחדשים לשלם גמלת מינימום לזכאים, השווה ל-35% מהשכר הממוצע במשק. הגמלה החדשה תהייה בתוקף עד ינואר 2012 - אז היא צפויה להתעדכן מחדש על פי השכר הממוצע במשק המתעדכן על ידי הביטוח הלאומי בחודש זה.



בקרוב צפויה ליפול במשרד הרשם החלטה סופית, האם להעלות את גמלת המינימום בקיבוצים ל-40% מהשכר הממוצע במשק כדרישת הגמלאים בקיבוצים, או לקבל את טענת מרבית הקיבוצים המתחדשים הטוענים כי לא יהיה ביכולתם הכלכלית לעמוד בכך.



סקר שעשתה מזכירות התנועה הקיבוצית העלה כי 96% מהקיבוצים המתחדשים עמדו בתשלום הגמלה, שהסתכם בשנה שעברה ב-2,760 שקל לחודש לגמלאי.



מאחר שמדובר בגמלת מינימום, חשוב לציין כי עשרות קיבוצים מתחדשים וכן קיבוצים שיתופיים רבים, משלמים לגמלאיהם סכומים גבוהים בהרבה מהמינימום, כנגזר מיכולתם הכלכלית ומהצבירה שצברו בקרנות הפנסיה במהלך השנים האחרונות. הגמלה באותם קיבוצים נעה בין 3,000 ל-5,000 שקל לחודש.



מספר הקיבוצים המופרטים (בהם ההכנסה אינה שוויונית) הגיע בסוף 2011 ל-193 - כ-73% מכלל קיבוצי תנועה הקיבוצית. כמו כן, ב-22 מכלל 62 הקיבוצים השיתופיים, נהוג לשלם לחברים גמול כספי מעבודה נוספת, בעיקר בגין שעות נוספות או עבודת מיוחדות.



את הנתונים מסר דובר התנועה הקיבוצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully