וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקו: החברה שתקבל מאיתנו הלוואה מחזיקה ברישיונות חיפוש גז ונפט בישראל

ליאור זנו

3.2.2011 / 12:01

ביום שלישי הודיעה ארקו כי חתמה על מסמך עקרונות בלתי מחייב עם חברה אמריקאית בעלת רישיונות חיפוש



בעקבות דרישת רשות ני"ע, פירסמה היום חברת כי החברה האמריקאית העלומה עמה חתמה על הסכם הלוואה בתחילת השבוע, מחזיקה בשני רישיונות חיפושי גז ונפט בישראל. מדובר בהמשך להודעתה המעורפלת והחסרה ביום שלישי, לפיה חתמה על מסמך עקרונות בלתי מחייב עם חברה אמריקאית בעלת רישיונות חיפוש - לא ברור באיזו מדינה.







ההודעה היום אכן מבהירה כי רישיונות החיפוש המדוברים נמצאים בישראל, אך עדיין נותרות שאלות פתוחות מהותיות באשר לעסקה. לא ברור אילו משאבים מחפשים ברישיונות, באיזה שלב נמצאות העבודות ברישיונות או מה מהותן של הבטוחות שתעמיד החברה הזרה לארקו תמורת ההלוואה.



על פי הסכם הכוונות, תעמיד ארקו הלוואה של 5 מיליון דולר לחברה הבת של החברה האמריקאית, המחזיקה ברישיונות. השתיים ינסו להנפיק את החברה הבת בבורסה הישראלית תוך שנה וחצי מחתימת ההסכם ואם יצליחו תקבל ארקו לפחות 40% ממניותיה והחברה האמריקאית מניות באותה כמות. אם לא תונפק החברה תוך שנה וחצי מחתימת ההסכם, תפקע זכותה של ארקו לקבלת כל מניות בחברה, והיא אמורה לקבל בחזרה את ההלוואה שהעמידה. עד ל-22 בפברואר אמורה החברה לבצע בדיקת נאותות לחברה, והעסקה תלויה באישור הרגולטורים השונים.



ארקו החזקות עוסקת בתחומי הפיננסים, בעיקר באמצעות מימון ביניים של חברות נדל"ן לייזום ונדל"ן להשקעה. החברה נסחרת כיום בבורסה בשווי שוק של 32 מיליון שקל, עם הון עצמי שעמד נכון לספטמבר 2010 על 15.1 מיליון שקל. בקופתה נמצאו נכון לסוף ספטמבר מזומנים בהיקף 17.3 מיליון שקל.



בתחילת ינואר ביצעה החברה הנפקת זכויות לבעלי המניות בחברה, וגייסה 8.9 מיליון שקל. בנוסף, בתחילת השבוע הודיעה החברה כי היא בוחנת אפשרות הנפקת אג"ח בהיקף של עד 65 מיליון שקל. זאת, כדי לממן שתי עסקות שנמצאות כיום על הפרק - רכישת 51% בחברת מלרג, במסגרת הסדר נושים שאושר השבוע על ידי בית המשפט. בנוסף, נכנסת ארקו גם גרעין השליטה בחברת ליגד השקעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully