וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלה ובתה של ח"כ תירוש נעצרו בחשד להונאת מס

שני מזרחי

3.2.2011 / 15:18

תירוש נעצר בחשד ששילם לבתו משכורת בעת ששהתה בחו"ל,בזיוף מסמכים ובחוסר דיווח על תכנון מס. יחד איתו נעצרו גם בתו ורואה החשבון חיים גינדי. השלושה שוחררו בתנאים מגבילים

יוחאי תירוש, בעלה של ח"כ רונית תירוש נעצר בחשד לביצוע עבירות מסים. רשות המסים עצרה הבוקר את תירוש, בעל סוכנות ביטוח וחברות אחרות יחד עם בתו רותם תירוש ורואה החשבון חיים גינדי בחשד כי ביצעו עבירות מסים.

תירוש חשוד כי שילם לבתו משכורת בעת ששהתה בחו"ל ולא דיווח על תכנון מס החייב במס ובזיוף מסמכים. השלושה שוחררו בתנאים מגבילים בבית משפט שלום בתל אביב.

תחילת הפרשה עם חשד שהתעורר ברשות המסים כי סוכנות הביטוח הגישה מסמכים מזויפים לפיהם, רותם, בתו של יוחאי, הבעלים של סוכנות הביטוח עבדה בסוכנות במהלך השנים 2006-2004 למרות שרוב שנת 2004 שהתה בחו"ל.

החשד התעורר לאחר שגינדי, רואה החשבון של הסוכנות, התבקש להעביר הוכחות לעבודתה במהלך שנת 2004 והציג שלושה מסמכים כאשר אחד מהם כלל כתובת של מבנה שלא היה קיים בשנת 2004. בעקבות החשד זומנה רותם לחקירה ובה סיפרה כי זייפה את המסמכים באמצעות עורכת הדין שלה. גינדי שראה את המסמכים אמר כי הם נראים מזויפים וטען שאינו יודע מי זייף אותם ומי העביר אותם לפקיד השומה.

בנוסף, תירוש הוא בעל המניות בחברת תירוש (ר.י) השקעות ובניין, שחדלה להגיש דו"חות בשנת 2004. לאחר שנדרש תירוש להגיש דוחות לשנים 2004-2004 נרשם בדו"חות שהגיש גינדי, כי לחברה אין פעילות עסקית. אולם, מבדיקת דפי הבנק של החברה עלה כי בשנים 2004-2004 היתה לחברה פעילות בסכומים של מאות אלפי שקל.

גינדי אמר בחקירתו כי לא ידע בזמן אמת על פעילות החברה בניירות ערך וציין כי "כדי להגיש את הדו"חות כמה שיותר מהר הוחלט לעשות כך ללא הפעילות בניירות ערך, שהיא מינורית מבחינת משמעות המס".

בנוסף, נחקר החשד כי תירוש העביר דמי ניהול בסך למעלה מ-2 מיליון שקל בשנה מסוכנות הביטוח לחברת ניהול שהקים, זאת מבלי לדווח בעסק או בחברת הניהול על קיום תכנון מס בניגוד לחוק. בחקירתו הסביר גינדי כי בטעות לא צורף הטופס ובו פירט את תכנון המס החייב בדיווח.

ברשויות המס בודקים בנוסף כי חשבוניות מסוימות נדרשו על ידי יוחאי 3 פעמים, הן בתיק האישי, הן בחברה שבבעלותו ולצורכי מס שבח. רואה החשבון, גינדי הסביר כי מנהלת החשבונות קיבלה ככל הנראה את המקור פעם אחת בצירוף העתק, וכנראה רשמה זאת פעמיים בטעות.

השלושה, כאמור, הובאו לבית משפט שלום בתל אביב ושוחררו בערבויות של 700 אלף שקל כל אחד.

עו"ד עופר רחמני ממשרד אודי ברזילי המייצג את משפחת תירוש נמסר בתגובה: "תחילתה של הפרשה במחלוקת אזרחית מול פקיד שומה תל אביב 4. במסגרת זו נבחנו מספר נושאים שלהבנתנו צריכים היו להמשיך ולהתברר במסגרת ההליך האזרחי. היה וימשיך להיות שיתוף פעולה מלא מצידנו בכל שאלה שתעלה מצד רשות המיסים. אנו מודים לאנשי הרשות על הגישה העניינית והמקצועית שאיפשרה לסיים את הבדיקה במהירות".

מעו"ד קובי ואורי גולדמן, המייצגים את חיים גינדי, נמסר: "מדובר ברו"ח ותיק ומקצוען מהשורה הראשונה, אשר מעולם לא עמד בפני סיטואציה דומה. מהרגע שהחלה הפרשה, משתף רו"ח גינדי פעולה עם חוקריו. מיותר היה להביאו לבית המשפט בשל כך שפעל כדין. מדובר במחלוקת אזרחית ולא פלילית וכך היו אמורים הדברים להישאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully