וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד הדאו ג'ונס לשיא של שנתיים וחצי

נמרוד הלפרן

3.2.2011 / 23:58

נתוני מקרו חיוביים דחפו את מדד דאו ג'ונס לשיא של שנתיים וחצי. טבע ירדה ב-1.5%. מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,753 נקודות

בורסות וול סטריט נסגרו בשיא של שנתיים וחצי לאחר שנתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב האפילו בהשפעתם על חששות מפני הסלמה בעימותים האלימים בין תומכי הנשיא חוסני מובארק לבין מתנגדיו במצרים.

מדד דאו ג’ונס נסגר מעל לרמה של 12,000 נקודות זה היום השלישי ברציפות, ועלה ב-0.2% לרמה של 12,062 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש יוני 2008. מדד 500 S&P הוסיף 0.2% לרמה של 1,307 נקודות. מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,753 נקודות. ירידות נרשמו בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.7% לרמה של 3.55%.

המסחר בשווקים ממשיך להתנהל בצל ניסיונות שלטון הנשיא חוסני מובארק במצרים לדכא את ההתקוממות נגדו. העימותים האלימים בין תומכי מובארק והמפגינים התחדשו היום בשעות אחר הצהריים בקהיר. הצבא ממשיך לחצוץ בין שתי הקבוצות בכיכר א-תחריר, אך ברחובות הסמוכים נרשמו מספר עימותים אלימים בין הקבוצות. בלב העיר נשמעו צרורות ירי מנשק אוטומטי. ככל הנראה מדובר בניסיון של הצבא למנוע מתומכי מובארק להתקרב לכיכר.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום שורה של נתונים שהצביעו על כך שפריון העבודה גדל בשיעור חד מהצפוי ברבעון הרביעי, בהזמנות מבתי חרושת גדלו במפתיע בדצמבר, הפעילות במגזר השירותים בארה"ב צמחה בינואר בשיעור חד מהצפוי ומספר תביעות האבטלה השבועי ירד בשיעור חד מהצפוי.

מסחר בצל המהומות במצרים

מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב עלה בחודש ינואר לרמה של 59.4 נקודות לעומת 57.1 נקודות בדצמבר, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו עלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 57.3 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות במגזר השירותים, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף התכווצות בפעילות.

הזמנות מבתי חרושת בארה"ב גדלו ב-0.2% בדצמבר, עלייה חודשית חמישית בשישה החודשים האחרונים, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה של 0.4% בהזמנות.

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: טבע הזהירה הבוקר כי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) עלולה לעכב את אישורם של תרופות המיוצרות במפעל החברה בירושלים ואף למנוע את יצואן לארה"ב, כך הודיעה החברה למשיקיעים. עיכוב מתן האישור לתרופות או מניעת יצואן חלים על רקע ביקורת שערכה הרשות בספטמבר 2010 במפעל בירושלים. במסגרת הביקורת, שעסקה בנושא עמידה בנהלי ייצור תקין עדכניים, נמצאו פגמים הקשורים לנהלי דיווח ולמערכות המעבדות במפעל שמתמחה בייצור תרופות אוראליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully