וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התסריט הישראלי: השוק פרוץ וכל אחד דואג לעצמו

אבשלום חלוץ

4.2.2011 / 7:04



>> בישראל כ-400 תסריטאים הרשומים באיגוד התסריטאים הישראלי, וההערכה היא שכ-100 נוספים עובדים מבלי להיות רשומים באיגוד. הבעיה העיקרית שעמה הם מתמודדים היא העובדה שכיום אין תעריפים קבועים עבור עבודתם. בעבר ניסה איגוד התסריטאים והבמאים, שהתפצל מאז לשני איגודים, לחתום על הסכם שכר מול גופי השידור, אך ההסכם לא קיבל את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

עקב כך נאלץ כיום כל תסריטאי לנהל מו"מ אישי מול הגופים על גובה שכרו, לרוב בסיוע סוכן. השכר תלוי בגובה תקציב ההפקה ובמעמדו של הכותב. מאחר שתהליך הכתיבה בנוי משלבים רבים של עשייה, החל בטיוטה הראשונית ועד לתסריט הגמור, מרוויח התסריטאי סכום שונה על כל שלב בכתיבה. בנוסף קיימת היררכיה בין תסריטאים ראשיים לבין כותבי הדיאלוגים, והדבר משפיע על שכרם של נושאי התפקידים השונים. בניגוד למצב בהוליווד, אין בישראל הבדל גדול בין מעמדם של התסריטאים בקולנוע ובטלוויזיה.



הכותבים העבריים סובלים מבעיה נוספת: רוב התסריטאים שכתבו סדרות שנמכרו לטלוויזיה האמריקאית לא זכו לקבל קרדיט כתסריטאים, ובעקבות כך לא קיבלו את השכר והתמלוגים שהגיעו להם. בימים אלה יוזמים איגודי התסריטאים והבמאים מהלך של הצטרפות חבריהם על בסיס אישי להסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully