וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפה באיקאה: כ-200 מיליון שקלים עלו באש

לפי הערכת שווי שנעשתה בהזמנת בעלי איקאה ישראל לפני כחצי שנה, למתחם איקאה בנתניה שעלה באש, עולה כי שוויו עומד על 191 מיליון שקלים

הושגה שליטה על שריפת הענק שפרצה הבוקר (שבת) בסניפה הגדול והוותיק של חברת איקאה בנתניה. כעת, נותר לאמוד את הנזק שנגרם למקום והוביל לקריסת גג המבנה. שטחו של מתחם איקאה כולו הינו כ-17,412 מ"ר והוא כולל מלבד החנויות גם שטחי חנייה.

לפני כחצי שנה העריכה השמאית עדינה גרינברג את מתחם איקאה במחלף פולג ב-191 מיליון שקלים. הערכת השווי בוצעה בהזמנת בעלת השליטה במתחם, חברתם של מתיו ברונפמן ושולם פישר.

גרינברג הסבירה בהערכת השווי שביצעה כי מאחר שהנכס של איקאה במחלף פולג ייחודי לאזור שלו, אפשר לקבל אינדיקציה מדמי השכירות שמשלמת איקאה לחנות בראשון לציון שנעים סביב 65 שקלים, כאשר שטח החנות הוא 33,000 מ"ר.

שריפת ענק בסניף איקאה בנתניה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
ייחודי לאזור שלו/שלומי גבאי, שלומי גבאי

לפי דני יוספברג, קצין כיבוי אש ודובר מחוז נתניה, "כל החנות עולה באש, אפשר לומר שהחנות כולה שרופה לגמרי. מדובר בנזק כבד למקום". יוספברג תיאר את ההתרחשות במקום: "עוד לא ברור מה גרם לשריפה. כל בכירי החברה נמצאים במקום ואנחנו מכבים בעזרתם גנרטורים ומקומות סיכון של חשמל. בין הבכירים שביקרו במקום היו גם השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' וגם מנכ"ל איקאה ישראל שלומי גבאי.

שריפת ענק בסניף איקאה בנתניה. שלומי גבאי, שלומי גבאי
השריפה - בתום תקופת שיא בהכנסות/שלומי גבאי, שלומי גבאי

חנות איקאה הראשונה בישראל נפתחה במרכז המסחרי ספיר (מתחם פולג) בדרום נתניה ב-2001 ופתיחתה הובילה להתנפלות על הסחורה מצד הציבור הישראלי, שנותר נאמן לחנות מאז.

במהלך תחילת 2010 פתחה הרשת את סניפה השני בישראל, בראשון לציון, והשניים הביאו את החברה למכירות שיא בישראל, עם עלייה של 40% בהכנסות לעומת 2009, מכ-496 מיליון שקל לכ-678 מיליון שקל.

לפני מספר חודשים דווח כי חברת בריטיש ישראל מנהלת משא ומתן לרכישת מגרש בקריית אתא, עליו היא מעוניינת להקים את הסניף השלישי של איקאה בארץ. המגרש שייך לקבוצת אריסון ועלותו כ-50 מיליון שקלים.

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully