וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: "מצרים לא תשפיע על כלכלת ישראל"

5.2.2011 / 19:20

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס בראיון מיוחד ל"וול סטריט ג'ורנל" לאירועים במצרים וטען כי לדעתו, לא תהיה להם השפעה על כלכלת ישראל. "אם התוצאה תהיה יותר דמוקרטיה, זה דבר טוב"

למהומות במצרים לא צפויה להיות השפעה משמעותית על כלכלת ישראל, כך אמר שר האוצר יובל שטייניץ, בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל".

"יובל שטייניץ, הפרופסור לפילוסופיה שנהפך לשר האוצר בישראל, עשה סיבוב ניצחון בארה"ב השבוע, וסיפר כי 2010 היתה 'אחת השנים הטובות ביותר לכלכלת ישראל'", נכתב ב"וול סטריט ג'ורנל".

את ההתאוששות של ישראל מהמשבר הכלכלי העולמי ייחס שטייניץ ליציבותו של המגזר הפרטי, אשר החזיק מעמד על אף ההחלטה להעלות מסים במהלך המשבר. שטייניץ סיפר בראיון כי 2010 היתה שנת שיא לתיירות הישראלית. הוא אמר שלשוק התעסוקה הישראלי נוספו 120 אלף משרות בשנה שעברה, וכי הוא מקווה שבשנים הקרובות יתווספו 50 אלף משרות בשנה.

שטייניץ, אשר נשאל בנוגע למהומות במצרים, אמר בתגובה כי עדיין מוקדם לקבוע מה תהיה ההשפעה על ישראל והאזור כולו, אך הוסיף כי "אם התוצאה תהיה יותר דמוקרטיה, זה דבר טוב". שטייניץ אמר כי היות שהיחסים בין ישראל למצרים הם "בפרופיל נמוך", לא נראה כרגע כי לאי היציבות במצרים יש השפעה משמעותית על הכלכלה הישראלית.

שטייניץ התייחס לתגליות הגז בישראל ואמר כי אף שהן משמחות מאוד, הן לא צפויות לשנות את הכלכלה הישראלית, אשר עדיין נשענת על ההיי-טק וההון האנושי.

בראיון הגן שטייניץ על ועדת ששינסקי, שהוקמה על ידו לבחינת המדיניות הפיסקלית בנושא משאבי נפט וגז בישראל. "כשנכנסתי לתפקיד לפני כמעט שנתיים הופתעתי לגלות שהנתח של המדינה מתוך תגליות הגז הוא הנמוך בעולם", אמר שטייניץ, והוסיף כי בשל כך החליט "לנרמל" את ישראל. "אני חושב שהם מצאו את האיזון הנכון, כך שהמשקיעים ישמרו על רווחים נאים ואזרחי ישראל גם הם יהנו מהתגליות".

בראיון רמז שטייניץ על האתגר הטמון בניסיון לרסן את התחזקות השקל, אשר זינק בשלוש השנים האחרונות ב-15% מול הדולר, ולהלחם באינפלציה. כמו כן, הוא אמר כי ישראל עושה מאמצים להגביר את התחרותיות בזירה העולמית, אך הוסיף כי התחרותיות צריכה להיות תוך שיתוף פעולה בינלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully