וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד ישפיע פיצוץ הגז במצרים על הבורסה?

רם עוזרי

5.2.2011 / 22:30

כשברקע גובר החשש מבריחת משקיעים נוספת בשל פיצוץ צינור הגז במצרים, מצפה מגזר הגז והנפט בישראל לפתיחה חיובית במסחר בבורסת ת"א. עוד בצפי: "קטסטרופה לאמפל"

הבורסה בתל אביב תיפתח את יום המסחר הראשון השבוע על רקע הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים לישראל.

היום (ש') בבוקר פוצצה תחנת מדידה בצינור המוביל גז ממצרים לסוריה וירדן, כ-20 ק"מ מצינור הגז לישראל, ועל פי דיווחים מוקדמים יותר של הטלוויזיה המצרית פוצץ אף צינור הגז של חברת EMG המוביל גז ממצרים לישראל. דובר קבוצת מרחב, מבעלי הצינור, הכחיש את הידיעות לגבי צינור הגז לישראל. לדבריו, "הפסקת הזרמת הגז לא צפויה לפגוע בסדירות הספקת החשמל בישראל", וגורמים המקורבים ל-EMG מעריכים כי היא תחודש תוך שבוע.

המרוויחות הגדולות מההתפתחויות האחרונות במצרים תמשכנה להיות שותפויות הגז הישראליות. במוקד המסחר יהיו מניות ישראמקו, קבוצת דלק, דלק קידוחים ואבנר. מניות רציו וגבעות צפויות אף הן ליהנות מסנטימנט חיובי במגזר חיפושי הגז.

גיל בשן, אנליסט האנרגיה של אי.בי.אי, אמר על המניות הישראליות כי "בטווח הארוך, אם התרחיש הקיצוני יתממש ואספקת הגז ממצרים תיפסק, זה עלול לבלום את התפתחות משק הגז - המשק יישען רק על שחקן אחד. הנהנות העיקריות מכך הן השותפויות של דלק, שייהנו מהגידול של ים תטיס, יחד עם דלק אנרגיה וקבוצת דלק, שהן ההשקעה המומלצת ביותר להערכתנו. לישראמקו, אלון גז וכל השאר זה חיובי, וכמובן קטסטרופה לאמפל".

שר האוצר אמר במהלך ביקורו בארה"ב בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל" כי למהומות במצרים לא צפויה להיות השפעה משמעותית על כלכלת ישראל. "אם התוצאה תהיה יותר דמוקרטיה, זה דבר טוב", אמר שטייניץ בראיון שנערך לפני פיצוץ תחנת המדידה של צינור הגז הבוקר. אגב כך, הודיעו הרשויות בקהיר כי הבורסה המקומית תישאר סגורה לפחות עד יום שני.

ה"פייננשל טיימס" מדווח כי בשבוע האחרון משקיעים משכו 7 מיליארד דולר מקרנות המשקיעות בשווקים המתפתחים. זאת בעקבות האירועים האחרונים במצרים. על פי הטיימס, משיכת ההשקעות מתבטאת גם בשווקים מתעוררים אחרים כגון סין, ברזיל והודו. השווקים המתפתחים משכו בשנה האחרונה השקעות בגובה 95 מיליארד דולר ושימשו מוקד ההשקעה המרכזי לאחר המשבר הפיננסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully