וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: פטור ממע"מ על המים

צבי זרחיה

6.2.2011 / 9:15

13 ח"כים מציעים כי אזרחי ישראל יהיו פטורים מהמע"מ על צריכת המים, בשל החשש שהתייקרות נוספת במחירי המים עלולה למוטט את הצרכנים

אזרחי ישראל יהיו פטורים מתשלום מע"מ על צריכת מים - כך מציעים 13 ח"כים בראשות הח"כים אלכס מילר ופאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו).

הח"כים מציינים כי למרות המטרה החיובית של העלאת מחירי המים - צמצום הצריכה - ההתייקרות מקשה על הצרכנים, והעלאה נוספת עלולה למוטטם.

לפני המעבר לתאגידי המים האזרחים והעיריות לא שילמו מע"מ על המים. הצעת החוק תעלה היום בוועדת השרים לחקיקה. חברי הוועדה צפויים להתנגד, בשל אובדן ההכנסות למדינה ממסים.

הצעת חוק אחרת הקשורה במים, שתידון בוועדת השרים, קובעת שסמכויות המים והביוב יוחזרו ממועצת רשות המים לשר הפנים ולרשויות המקומית - כך מציע ח"כ אמנון כהן (ש"ס). כהן אומר כי הרשויות המקומיות נדרשות לספק שירותי מים וביוב כל עוד לא הוקמו תאגידי מים עירוניים בתחומן, ואולם שלילת הסמכויות מהרשויות בתחומי השירות והתעריפים היא פגיעה קשה ביכולתן למלא את הנדרש. הצעת החוק הוגשה, בין היתר, לנוכח הביקורת על החלטות מועצת רשות המים בסוגיית העלאת התעריפים והיעדר פיקוח פרלמנטרי על העלאת התעריפים.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), הקצה למשרד האוצר ארכה עד יום רביעי לקבלת הצעתו להקל בתעריפי מים לנכים. אם האוצר לא יגיש הצעה שתענה על דרישתו של גפני, הוא יעלה להצבעה בקריאה טרומית הצעת חוק, שזוכה לרוב בכנסת, לפיה הפיקוח על תעריפי המים יוחזר לוועדת הכספים. הנהלת הקואליציה הודיעה שתעניק לחברי הכנסת מהקואליציה חופש הצבעה בהצעת החוק גם אם הממשלה תתנגד לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully