וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל מזהירה מעליית מחירים משמעותית

6.2.2011 / 10:40

פיצוץ צינור הגז עלול להביא לעליית מחירים של עד 20% - כך אמר המשנה למנכ"ל חברת החשמל, משה בכר. המנכ"ל עמוס לסקר הוסיף כי שותפויות הגז צריכות "לדאוג שהגז יגיע הכי מהר לארץ"

"סביר שמבחינת הצרכנים תורגש עלייה במחיר בשל הפסקת הזרמת הגז הטבעי ממצרים. מחיר החשמל יעלה כתלות במחיר הדלקים בעולם, שעכשיו נעשה בהם שימוש מוגבר - והעלייה יכולה להגיע לרמה של 10%-20%", כך אמר היום המשנה למנכ"ל חברת החשמל, משה בכר.

בראיון בגלי צה"ל התייחס בכר לפיצוץ בצינור הגז במצרים וציין כי בחברת החשמל בוחנים את האפשרויות, בהן גם הפסקת התלות בגז המצרי: "אי אפשר להתעלם מהאפשרות של ויתור על הגז המצרי, זה אחד המתווים שנשקלים".

לפי בכר, עד 2013, שנה בה אמורה ישראל להתנתק מתלות בגורמים חיצוניים לאספקת הגז, המחירים תלויים במגמות בעולם, ועלולים לטפס: "זה כפוף לרמת הביקושים ולתנודות שיהיו במחיר הדלקים, אשר עולים כבר עכשיו לאור ההתרחשויות במצרים. אנחנו רואים השלכה מיידית לגבי ייצור החשמל. אם מחירי הדלקים עולים, גם מחירי החשמל יעלו".

מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, הוסיף כי "המצב לא נעים, אבל לא כל כך נורא בשלב הזה. בשבועיים האחרונים אנו נערכים בתוכניות מגירה. אנחנו מתגברים את השימוש בפחם ולוקחים יותר גז ממאגר ים תטיס. נכון לרגע זה, נשתמש יותר במאגרים הקיימים בים תטיס, אבל המאגר אינו אינסופי. לשעות השיא, אנחנו ערוכים לשימוש בדלקים אחרים".

"כרגע ההפסקה אמורה להימשך בין שבוע ל-10 ימים, ויש לנו פתרונות", המשיך לסקר. "השאלה היא איך אנחנו נערכים לשנים הקרובות, ויש ארבע דרכים לבצע זאת: אנחנו צריכים לאמץ את ההמלצה - ובחמש השנים הקרובות להגביל את תכנון המשק כך ש-40%-45% אחוז ממנו יהיו בגז טבעי; יש לפנות לשותפי תמר וים תטיס - הם צריכים להפסיק לקטר, ולדאוג שהגז יגיע הכי מהר לארץ; צריך להקים מתקנים שיכולים לספק 15% מצריכת הגז; צריך סוף סוף לקבל החלטה לגבי הקמת תחנה דו-דלקית ולבצע אותה".

הגז המצרי מהווה 43% מן הגז הנדרש לחברת החשמל, ומן החברה נמסר אתמול: "החברה ערוכה למצב ההפסקה באספקת הגז - ולא צופה בעיות באספקת החשמל ללקוחות. בימים הקרובים מתכננת החברה להגביר את השימוש בסולר, פחם ומזוט להפעלת היחידות בתאום עם הרשויות הרלוונטיות".

אם לא תחודש הבוקר הזרמת הגז ממצרים, עשויה החברה להידרש לשלושה צעדים אפשריים: הגדלת ייצור החשמל בתחנות הכוח הפחמיות בחדרה ובאשקלון, הסבת ייצור החשמל בטורבינות גז מסוימות לשימוש בסולר, וכן הפעלת יחידות ייצור חשמל במזוט.

עדכון ראשון: 09:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully