וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקנים הגדולים מצטרפים למאבק בעליות המחירים

חן הלפרן

6.2.2011 / 10:30

לאחר שקט יחסי, מצטרפים השחקנים הגדולים במגזר הציבורי למאבק בעלייה בתעריפי המים ועליות המחירים בכלל. יו"ר ההסתדרות ייפגש עם נציג המעסיקים וראשי השלטון המקומי לדיון בנושא

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ייכנס הערב (ראשון) בלשכתו את נשיא לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים, שרגא ברוש, ואת ראשי השלטון המקומי לדיון בעליית מחירי המים ובניסיון לגבש דרכי פעולה משותפות.

יו"ר המרכז לשלטון מקומי, שלמה בוחבוט, אמר בתגובה להודעה על התגייסות הגופים, כי "הציבור בישראל לא עומד בגזירות ובמסים שמוטלים עליו. אנחנו נפגש הערב מתוך מטרה לשתף פעולה ולהביא להורדת מחירי המים ומחירים נוספים. ראשי הראשויות מחויבים לאזרחי ישראל".

הודעת ההסתדרות על התגייסותה למאבק, היא בבחינת שינוי מדיניות לעומת השנים האחרונות בהן התמקד העומד ראשה עופר עיני בזכויות העובדים והעלאות השכר במגזר הציבורי. כעת, בעוד פועלים עיני וברוש על הרחבת העלאת השכר עליה חתמו לכלל המשק, מוסיפים השניים, בצירוף ראשי השלטון המקומי, את המאבק במסים העקיפים המוטלים על האזרחים, בדמות מחירי הדלק המאמירים, הלחם שבפיקוח וכאמור, תעריפי המים, הצפויים להמשיך לטפס.

בחודשים האחרונים מנהל מרכז השלטון המקומי מאבק בתאגידי המים העירוניים ורשות המים כנגד העלייה בתעריפי המים.

לפני כשבועיים, פוצץ מו"מ בין ראשי הרשויות המקומיות למשרד האוצר בנוגע לתאגידי המים. זאת מאחר ולפי המרכז לשלטון מקומי בתחילת הישיבה הודיעו אנשי האוצר כי אין בכוונתם לדון במחירי המים.

עוד במסגרת המאבק במחירי המים, תעלה היום הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה המבקשת מתן פטור לאזרחים מתשלום המע"מ על תעריפי המים. אולם חברי הוועדה צפויים להתנגד לה, בשל אובדן ההכנסות למדינה ממסים. הח"כים העומדים מאחורי הצעת החוק מציינים כי למרות שמטרת המחיר הגבוה היא צמצום הצריכה, ההתייקרות מקשה על הצרכנים, והעלאה נוספת להביא אותם להתמוטטות. כזכור, לפני המעבר לתאגידי המים האזרחים והעיריות לא שילמו מע"מ על המים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully