וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצב במצרים שלח את שותפויות הגז והנפט לזינוקים

רם עוזרי

6.2.2011 / 12:30

חוסר הוודאות על אספקת הגז המצרי לישראל שלח את שותפויות הגז והנפט לזינוקים חדים בבורסת ת"א. בסך הכל הוסיפו הבוקר שותפויות הדלק 1.8 מיליארד שקל לערכן

שותפויות הגז והנפט הישראליות הן הנהנות הגדולות עד כה מהתערערות היציבות הפוליטית במצרים. היום, בעקבות הידיעות על פיצוץ צינור הגז במצרים והפסקת הזרמת הגז לישראל, עלה חוסר הוודאות בנוגע לעתיד יצוא הגז ממצרים לישראל. שותפויות הגז הישראליות, ובראשן המחזיקות במאגרי ים תטיס ותמר, צפויות להנות מבעיות באספקת הגז מ-EMG המצרית.

בעקבות כך, פתחו היום מניותיהן של שותפויות הגז והנפט בעליות שערים חדות של עד 9%. העלייה המשמעותית ביותר במונחי שווי שוק היא של דלק אנרגיה, המחזיקה במאגר תמר.

מניית דלק אנרגיה עולה בשעות אלה ב-6% ומוסיפה לערך השוק שלה השותפות קרוב ל-400 מיליון שקל. עוד מוסיפות ערך הבוקר אבנר, עם עלייה של 350 מיליון שקל בשווי השוק, דלק קידוחים (344 מיליון שקל) וקבוצת דלק (307 מיליון שקל). בסך הכל מוסיפות שותפויות הדלק לערכן 1.8 מיליארד שקל הבוקר.

ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, אמר כי העליות הן בסך הכל מוצדקות. "בשבוע שעבר, עם תחילת המהומות, לא ראינו שינויים קיצוניים במחירי המניות למרות החששות הספקת הגז ממצרים תשובש. היום, כשהחששות מתממשים, אין מניעה שנראה עלייה ברמות שאנו רואים", אמר יונגר.

לדבריו, הפיצוץ בצינור הגז במצרים תביא לשתי השפעות מיידיות: ראשית, פיתוח שדה הגז תמר יוקדם. שנית, החוזים החדשים שיחתמו ישקפו עלייה במחיר הגז כתוצאה מחששות שהמתחרה המצרי לא יעמוד בחלק או ברוב ההבטחה שלו. "בתור בעל עסק שצריך לחתום על הסכם 15 שנים קדימה, אני הייתי נותן עדיפות לשותפויות הגז הישראליות", סיכם יונגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully