וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל איקאה: "פיטורים אינם על הפרק"

עידו סולומון

6.2.2011 / 15:30

יום אחרי השריפה באיקאה, עונה מנכ"ל החברה, גם אם בהססנות, לשאלות על עתיד עובדיו. "חשוב לי לתת לעובדים הרגשה שיש אופק ורוד, אבל זה לא יהיה רציני להפריח הבטחות"

עובדי חנות איקאה בנתניה יקבלו במועדן את משכורות ינואר, שאמורות להיות משולמות עד סוף השבוע וכן את הבונוס שהובטח להם עבור שנת 2010 - כך התחייב היום מנכ"ל איקאה ישראל שלומי גבאי. בנוסף, הודיע שישלם לעובדים גם את משכורת חודש פברואר, למרות שברור שגם אם חלקם יופנו לתגבור הסניף בראשון לציון, רובם ישארו בבית בלית ברירה.

לגבי העתיד הרחוק והאפשרות לפיטורי עובדים כתוצאה מפרק הזמן הארוך בו מוערך השיקום (כשנה), גבאי לא מוכן היה לפרט.

גבאי אמר כי "חשוב לי לתת לעובדים הרגשה שיש אופק ורוד אבל זה לא יהיה רציני, יום אחרי, להפריח הבטחות".

בחנות איקאה בנתניה מועסקים בסך הכל כ-480 עובדים. במעגל הראשון: כ-40 עובדי מטה וכ-400 עובדי החנות, מנהלי משמרת, אנשי מכירות ושירות לקוחות; במעגל השני עוד כ-40 עובדי שמירה וניקיון המועסקים באמצעות חברות הקבלן אדמוני ו-ISS. במעגל הרחב, מתפרנסים מאיקאה עוד כ-1,000 ספקים חיצונים, החל בספקי חומרי הגלם ועד למובילים והמרכיבים שעובדים על פי חוזה אספקת שירותים.

לדברי גבאי, בשלב זה עדיין עסוקים רואי החשבון ונציגי חברות הביטוח בהערכת הנזק ושיכלול היקף הפיצוי שמגיע לחנות. לכן, אין לדבריו תוכנית מסודרת לפיצוי העובדים וספקי השירות. "פוליסת הביטוח שלנו מכסה הרבה דברים וכרגע הכל נמצא על השולחן בבדיקה", אמר גבאי. "נהיה יותר חכמים בעוד מספר ימים ונציג תוכנית פעולה מגובשת. כמובן שקודם אציג אותה לעובדים ולספקי השירות ורק אחר כך גם לתקשורת".

מה לגבי עובדי הקבלן וספקים חיצוניים? גבאי: "החברות שמעסיקות אותם אחראיות למצוא להם עבודה ואנחנו נפתור את העניין הכספי מול הקבלנים. לגבי הספקים החיצונים - בשלב זה עדיין לא ברור היקף הפיצוי שהם יקבלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully