וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: המס על הדלק הוא מהנמוכים במערב

לדברי שר האוצר, המס המוטל על הדלק בישראל הוא מינורי ומסתכם רק בתוספתץ של 20 אגורות. "אנחנו בחלק התחתון של הסקאלה מבחינת אחוז המס בין מדינות אירופה המערביות"

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס היום (ראשון) בכנס הרצליה על עליות המחירים במוצרי היסוד השונים. "מדברים הרבה על עליית מחירי הדלק, לאחרונה עלה גם מחיר הקמח וייתכן שנראה עלייה של סחורות וחומרי גלם נוספים. אין ספק שעליית המחירים מציקה ועליית מחירי הדלק נובעת בעיקר מעליית מחירי הנפט", אמר.

לדבריו, המס על הדלק בא לידי ביטוי רק בתוספת של 20 אגורות על המיסוי. שר האוצר אמר כי "אנחנו בחלק התחתון של הסקאלה מבחינת אחוז המס בין מדינות אירופה המערביות. בכמה מדינות בלבד הוא יותר נמוך. כל עליית מחירים מציקה ומכבידה וכואבת אבל ממשלת ישראל לא תוכל לתת סובסידיות והנחות במסים כל פעם שמחירים יעלו או יירדו". שטייניץ הוסיף ואמר כי "לא נוכל בכל פעם לפרוץ את מסגרות התקציב ואת המדיניות הכלכלית. הדרך הנכונה להתמודד עם זה ולהקל היא בצעדים לרווח מדרגות המס".

העברנו תקציב שיש בו אלמנטים חברתיים רבים שיש בו אלמנטים של השקעה בחינוך בפריפריה בחברה, אבל לא נוכל בכל פעם לפרוף את מסגרות התקציב ואת המדיניות הכלכלית. הדרך הנכונה להתמודד עם זה ולהקל היא בצעדים לרווח מדרגות המס".

אין לוגיקה

שר האוצר המשיך והתייחס גם לנושא חברות הדלק והגז, שלאור חוסר הוודאות בנוגע לאספקת הגז המצרי, קוראות שוב להקל עליהן ולשוב ולדון בהמלצות ועדת ששינסקי. "קראתי לתדהמתי כי הפיצוץ בצינור הגז באזור אל-עריש, שהיה בקו הגז לסוריה וירדן - יכול להיות שצריך להוביל לבחינת מסקנות ששינסקי כדי לפתח את השדות מהר יותר. לוגיקה כזו עוד לא ראיתי", אמר.

שטייניץ הזכיר את הקולות שיצאו מפיהם של אותם שדלתנים, שלפני זמן לא רב, קראו להפחתת המיסוי כדי להתמודד עם התחרות מול הגז המצרי. " הלוביסטים אומרים כי אם הגז מגיע או אם הוא לא מגיע, צריך להפחית מסים לחברות הדלק". לדברי שר האוצר, "המטרה שלנו היא לפתח את השדות כמה שיותר מהר. זה אפשרי ומתחייב מבחינת התנאים המימונים ואין סיבה שיהיה עיכוב".

לפי השר שטייניץ, "בסך הכל גילינו משאבים בסדר גודל של בין 120-150 מיליארד דולר. זה באמת הרבה, אבל הניצול יתפרס למשך 40 שנה – זה לא אירוע מאקרו כלכלי שישנה את פניה של ישראל. צריך להמשיך להתמקד בהון האנושי ובהשכלה הגבוהה, אבל זהו עדיין סוג של חוסן לאומי. כשנכנסתי לתפקידי גיליתי שאנחנו הנמוכים בעולם במיסוי בתחום. משמעות מסקנות ועדת ששינסקי היא נורמליזציה לסטנדרטים מערביים".

בנאומו, ביקש שטייניץ לדבר על החוסן הלאומי והכלכלי של מדינת ישראל ושיבח את הצלחת הכלכלה לעמוד במשבר הגלובלי בשנים האחרונות, אך הוסיף וקרא בצורה חד משמעית לשינוי שיטת הממשל למשטר נשיאותי.

לדברי השר, המערכת הפוליטית מתפוררת ונפגעת ולכן יש צורך בשינוי. "עדיין לא מאוחר לתקן את ההתפוררות ולעבור למשטר נשיאותי", אמר, "משטר שיבטיח עוצמה חזקה יותר. מערכת חדשה שבה הכנסת והממשלה כל אחת מקבלת עוצמה ולא חונקת אחת את השנייה. למדברים על החוסן הלאומי, יש דבר אחד בידינו – והוא שיטת המשטר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully