וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התורים משתרכים ברחובות קהיר: הבנקים נפתחו

לאחר כמעט שבועיים ללא יכולת למשוך כסף, נפתחו הבוקר הבנקים במצרים ואלפים יצאו לרחובות, הפעם כדי לקבל את כספם. "הלקוחות לחוצים לקבל את המשכורות"

לאחר כמעט שבועיים מאז תחילת המהומות במצרים, פתחו הבוקר (ראשון) חלק גדול מהבנקים במצרים את שעריהם לקהל הלקוחות. משעות הבוקר למשך חצי יום נפתחו לציבור 341 סניפי בנק, מתוכם 152 בקהיר עצמה, והתורים השתרכו לאורך הרחובות, שאזרחים רבים מבקשים להיכנס, למשוך את כספם, ולקבל את המשכורות המגיעות להם. מאחר והבנקים היו סגורים מאז פרוץ המהומות, רבים לא יכלו למשוך כסף מזומן כלל ונותרו ללא היכולת לרכוש אוכל ומוצרי יסוד בסיסיים נוספים.

לפי הדיווחים השונים, ברחבי העיר התחתית של קהיר הגיעו אלפי אנשים שביקשו להוציא כסף הן מהבנקים והן מהכספומטים הפרוסים, אולם מרביתם שמרו על סדר יחסי ונעמדו בתור הארוך. "אנשים שומרים על סדר", סיפר מטוואלי שא'בן, מתנדב באחד הבנקים, בעת שעסק בסידור תור הלקוחות שהמתינו להיכנס לסניף בנק מקומי. "אך הלקוחות לחוצים לקבל את המשכורות ולמשוך את הכסף עכשיו. כבר כמעט שבועיים עברו והחיים נעצרו", הוסיף.

מהומות בכיכר תחריר, קהיר – פברואר 2011. נדב נויהוז
רוצים את הכסף שמגיע להם/נדב נויהוז

לא כל הבנקים נפתחו כסדרם

אולם נראה כי בשל הלחץ הרב, לא כל הבנקים שהיו אמורים להיפתח, הציעו את השירות לאזרחים. "ביקרתי במספר בנקים בעיר התחתית מאז שעות הבוקר", סיפר סואד מוחמד בן ה-62, שביקש לקבל את הפנסיה החודשית שמגיעה לו. "לכל בנק אליו אני ניגש, אומרים לי שהוא סגור. יש לי עוד שעה לפני שהם סוגרים את הסניפים שוב ועדיין לא הצלחתי למשוך את כמות הכסף לה אני זקוק".

גם בכיכר תחריר, שהיוותה את מוקד המחאות נגד שלטונו של הנשיא מובארק, נפתח תחת אבטחה כבדה בניין הממשלה, מוגמה, בו ניתן למשוך כסף. עם זאת, הכניסה מהכיכר עצמה נותרה סגורה והתור המשתרך, נמצא בחלקו האחורי של הבניין, כך שהאזרחים לא יוטרדו מהמפגינים שנמצאים בכיכר עצמה.

מעבר לכספרים בסניפי הבנק, גם בחדרי העסקאות של הבנקים נרשם לחץ גבוהה, בעוד הבנקאים נערכים לכאוס בהובלת המשקיעים הזרים שימשכו את כספם ויינטשו את הלירה המצרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully