וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקומוני ידיעות ומעריב מתקוטטים ואת החשבון מגישים לקיבוצים

עמירם כהן

6.2.2011 / 19:02

התנועה הקיבוצית נתבעת לשלם ל"ידיעות תקשורת" חצי מיליון שקל על הפרת הסכם



התנועה הקיבוצית נתבעת לשלם לרשת "ידיעות תקשורת", חצי מיליון שקל בשל הפרת הסכם. בספטמבר 2009 חתמו הצדדים הסכם התקשרות ל-3 שנים, לפיו מקומון "הקיבוץ", אחד משני מקומוני התנועה הקיבוצית, ישולב ברשת ידיעות תקשורת ושמו ישונה ל"ידיעות הקיבוץ". עוד הוסכם כי הרשת לא תתערב בחומר המערכתי ותממן תוספת כתבים ועמודים מקומון ולספק לו מודעות.



פרטי ההסכם הכלכלי בין הצדדים לא פורסמו, אך על פי מקורות קיבוציים התחייב ידיעות לתמוך במקומון ב-1.1 מיליון שקל, לשלבו ברשת ההפצה והשיווק של ידיעות תקשורת ולפרסם חלק מתכני המקומון באתר ynet.



אלא שלידיעות תקשורת היו גם דרישות והחשובה בהן היתה, שהתנועה הקיבוצית תכריז על המקומון כביטאון התנועה הקיבוצית ותאסור על המקומון המתחרה "הדף הירוק", המופק בידי הרשת המתחרה "זמן מעריב", להשתמש במותג "הדף הירוק". בנוסף התנתה ידיעות תקשורת את ההסכם בכך שמרבית הכתבות והידיעות שיפורסמו ב"ידיעות הקיבוץ" לא יפורסמו באתר האינטרנט של התנועה הקיבוצית.



ההתקשרות עם "ידיעות תקשורת", בעיקר ההתניות שהתנתה, נתקלה בהתנגדות של חברי קיבוצים רבים, שמחו בעיקר על הסכמת הנהגת התנועה הקיבוצית להפקיע מהמקומון הוותיק והמוערך "הדף הירוק" את שמו. אך מועצת התנועה הקיבוצית שהתכנסה במיוחד לדון בהסכם אישרה את ההתקשרות, בעיקר בשל היתרונות הכלכליים הטמונים בה והתחייבות הרשת כי המקומון המשודרג "ידיעות הקיבוץ" ייהנה מתפוצה ארצית.



אלא שהוויתור על המותג "הדף הירוק", כך מסתבר, נעשה בלי בעל הבית מפני שהזכויות על המותג מוחזקות בידי חברת "אתר", חברת בת של "קרן חבצלת" העוסקת במימון פעולות חינוך ותרבות בקיבוצים שלא מיהרה לבטל את ההסכם עם מעריב. יתר על כן, בנובמבר 2010 היא האריכה אותו בשלוש שנים נוספות, בלי שמעריב התחייב להפסיק להשתמש במותג מלבד התחייבות להוסיף ללוגו "הדף הירוק" את המלה "זמן". מעריב, לפי מקורות קיבוציים, שלא אהב בלשון המעטה את התנהלות התנועה הקיבוצית בעניין, דרש מקרן חבצלת פיצוי של כחצי מליון שקל בגין וויתור על המותג, בגין "השבחתו" במהלך השנים.



בידיעות תקשורת לא אהבו את זה והודיעו לתנועה הקיבוצית כי הסכם ההתקשרות איתה בוטל והיא תובעת לפצותה בחצי מיליון שקל בגין הפרת הסכם. סעיף הפיצוי מהווה חלק מהסכם ההתקשרות ואינו מותנה בהוכחת נזק.



מזכיר התנועה הקיבוצית זאב שור, מסר בתגובה כי בידי מזכירות התנועה מכתב מחברת "אתר" למזכירות התנועה הקיבוצית לפיו ב-31.12.2010 יחדל המקומון שבהפקת מעריב את השימוש בלוגו "הדף הירוק" והעתק של מכתב ששיגרה "אתר" למעריב, כי מתוקף סיכומי הקרן עם התנועה הקיבוצית על מעריב לשנות את הלוגו: "אלא שקרן חבצלת וחברת הבת שלה לא קיימו את התחייבותן. בשלב זה יו"ר הקרן, אבשלום וילן, מטפל בנושא ולמיטב ידיעתי הגיליון הבא של המקומון יהיה תחת לוגו אחר. אני מקווה ומאמין שידיעות תקשורת יגלו אחריות ציבורית והבנה לקשיים והכול יוסדר לטובת כל הצדדים", אמר שור. אבשלום וילן מסר בתגובה כי במגעים שהוא מנהל עם מעריב חלה התקדמות והשימוש בלוגו המכיל את צמד המלים "הדף הירוק" צפוי להיפסק.



בתוך כך נמסר כי מעריב יצמצם את תמיכתו בהפקת "הדף הירוק", כחלק מהצמצומים שהוא עושה ברשת המקומונים שלו. עורכת הדף הירוק, אורית פראג מקיבוץ דפנה, ביקשה לסיים את תפקידה והעורך הבא של המקומון יהיה יעקב לזר מקיבוץ נחשון.



עורך "ידיעות הקיבוץ" ערן שחר, מסר בתגובה: "צר לי ש'ידיעות הקיבוץ' נכנס לתוך המערבולת, שגרמה קרן חבצלת בכך, שלא עמדה בהתחייבותה לתנועה הקיבוצית".



מנכ"ל רשת מקומוני מעריב יורם קרפיס, מסר בתגובה: "אני בוחר שלא להגיב באמצעות כלי התקשורת. הנושא נידון מול הגופים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully