וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות בפילת? העובדים חסמו הכניסה למכון

חן הלפרן

7.2.2011 / 9:25

ועד העובדים במכון פילת מנע מהמבקשים לעבור מבחני אבחון להיכנס הבוקר בשעריו, כחלק משיבושי עבודה במקום. ההנהלה טוענת כי העובדים נקטו בביריונות ואלימות. העובדים: לא היה ולא נברא

עוד סכסוך עבודה במשק מגיע לכדי שיבושים ולחילוקי דעות לא ברורים בין ועד העובדים וארגונם הייציג לבין ההנהלה: ועד העובדים בחברת פילת לאבחון ומיון, המפעילה בוחנים, כותבים ואנשי הנהלה, חסם הבוקר (שני) את הכניסה לבניין החברה בתל אביב ומנע מהעובדים ומהמבקשים לעבור מבחנים אבחון להיכנס למקום, כחלק מהשבתת העבודה עד לשעה 9:00 בבוקר.

לדברי ועד העובדים, הסיבה לשיבושים היא סדרת איומים שהשמיעו חברי הנהלה כנגד העובדים, באם לא יעזבו את הוועד. "אנו עדיין מאמינים כי הדרך היחידה להתמודד עם המחלוקות היא בדרך של דיאלוג פתוח וישיר, ולכן בחרנו בפעילות מחאה מוגבלת הפעם", הבהירה אחת ממנהיגות ועד העובדים בפילת, תמר גוטביר. "אנו תקווה כי ההנהלה תבחר אף היא בדרך של הידברות. מאידך, במידה ואווירת האיומים תימשך, לא נהסס להפעיל צעדים ארגוניים נוספים", אמרה.

לטענת ההנהלה, הושג דיאלוג עם הוועד, אשר הופסק באופן חד צדדי. מכוח לעובדים, הארגון הייציג במקום, נמסר בתגובה כי אכן, לאחר שלושה חודשים בהם ניסו להגיע להידברות, נפגשו הצדדים והוסכם על מתן שבועיים נוספים ללמידת נושא, במסגרתם יתחייבו הצדדים לשמור על הקפאה במצב, אולם כשהתברר כי בזמן תקופה זו המשיכה ההנהלה לחתור תחת הוועד, הוחלט להפסיק את ההקפאה ולצאת לשיבושים.

נ', אחת המאבחנות העובדות בפילת, סיפרה: "דברתי עם המנהלת שלי על העלאה שהובטחה לי, והיא אמרה לי שאם לא הייתי חברת ועד זו לא הייתה בעיה, אך הם אינם יכולים להעלות משכורת לחברי ועד".

"סוגיה סבוכה"

בתגובת ההנהלה לנושא נמסר כי הצדדים התחילו בדיאלוג שארגון כוח לעובדים הפסיק באופן חד צדדי וכי הבוקר, פעלו אנשי הארגון באופן כוחני ואלים בניסיון למנוע מהעובדים והמבקשים לעבור אבחון, להיכנס לבניין. "לצערנו מדובר בשיכרון כוח של כוח לעובדים", נמסר, "אנו מצטערים שהדיאלוג הופסק באופן חד צדדי, ושהבוקר הופעלה בריונות ואלי מות בכניסה למכון. אחד אנשי הארגון במקום נשא נשק, ואישה בהריון נחבלה. כך לא מדברים וכך לא מנהלים מו"מ. ההנהלה היא יוצאת ההסתדרות. אלה לא אנשים שאדישים לזכויות עובדים".

עוד הוסיפו בהנהלה כי במצב במקום אינו פשוט כפי שנדמה. "יש סטודנטים שעובדים בחצי משרה. יש פה סוגיה סבוכה של עובדים בחלקיקי משרה ואנו אומרים שצריך לדבר על זה. במקום הידברות, שולחים מייל מאיים, מגיעים וחוסמים בבריונות את כל העובדים".

לפי הוועד וכוח לעובדים, השיבושים שהחלו הבוקר הם רק תחילת מאבק העובדים. "לא הופעלה כל אלימות על האנשים שביקשו להיכנס למקום", מסרו בכוח לעובדים. "חלילה וחס - לא פגענו באיש, ובוודאי שלא באישה בהריון. אכן היו מספר נשים הריוניות אך לא נגענו באף אחד".

בכוח לעובדים הוסיפו כי לא היה איש מטעמם עם נשק. "אנו לא נוקטים באלימות ולא היתה לכך שום סיבה. הגיעו אנשים לאבחון הם קיבלו בהבנה את הנושא. כמובן שהיו חברי הנהלה שראו בעין לא יפה את הנושא אך לא היה עימות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully