וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני: "עד כמה אפשר לעשוק את האזרחים?"

7.2.2011 / 10:01

"העלאת מחיר המים הוסיפה מעל מיליארד שקל לקופת המדינה - ולא כדי לייצר חיסכון במים" - כך טען יו"ר ההסתדרות בעקבות הודעתו על הכוונה להכריז על סכסוך עבודה בשל עליית המחירים

"צריך להגיד לממשלה די, עד כמה אפשר לעשוק את האזרחים? העלאת מחיר המים בשיעור גבוה מדי לצרכן הוסיפה מעל מיליארד שקל לקופת המדינה - ולא כדי לייצר חיסכון במים", אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני הבוקר לגל"צ. "המחירים עלו בכמעט 100%. צריך להפסיק לעשוק את הציבור במוצר בסיסי כמו זה. תעשו את המדינה הזו טיפה יותר חברתית".

"יש אוכלוסייה בסדר גודל של מיליון עובדים ששר האוצר מתנגד להעלאת שכרם. איפה מס ההכנסה השלילי שהובטח? אמנם הדלק עלה בעולם אך למה להטיל עליו מס בנוסף? - רה"מ צריך להידרש לעניין", הוסיף עיני. "אנחנו לא במצרים - אם צריך להביע את העמדה ולומר את הדברים זהו הזמן. אני מציע לרה"מ בוא נמצא איך לעזור לאוכלוסייה שלא יכולה להתקיים".

"הודענו אתמול כי נכריז על סכסוך עבודה. אני מדבר על שביתה כללית במשק, להגיד לממשלה די - צריך לעשות את המדינה הזו צודקת קצת יותר". לדברי עיני, הדיון הציבורי משגשג בנושא זה אך עדיין יש חברי כנסת שלא אומרים את דעתם.

האם שביתה של כלל העובדים במשק נחוצה לנו עכשיו?

"שר האוצר אומר כי מצבנו הרבה יותר טוב ממקומות אחרים. הקטינו את מס החברות, אבל למי זה טוב?", שאל עיני. לדבריו, הקטנת מס החברות טוב לבנקים אבל לא לחברות הקטנות. "ההסתדרות הוא אירגון חברתי בנוסף להיותו אירגון עובדים.

"אני שמח שגם ראשי הערים הצטרפו אלינו כדי לומר לממשלה עד כאן, אין מעמד ביניים בישראל. אני מניח שעד השביתה יקרו עוד דברים, ודי לחכימא ברמיזה. הקמנו מטה מאבק משותף לראשי הערים והמעסיקים ונעלה נושא זה לדיו הציבורי לטובת אותה אוכלוסייה שהממשלה מחוייבת אליה. יש עוד פעולות שניתן לעשות לפני השביתה.

איום השביתה הוא נשק בלי קליעים?

"לא. יש פה קול דומם שזועק ואני שמח שזה נפל בחלקנו לייצג אותו. בשורה התחתונה המדינה היא של כולנו והאוכלוסייה החלשה ומעמד הביניים צריכה להיות חשובה גם לראש הממשלה ולשר האוצר יובל שטיניץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully