וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר השינוי במדד המחירים: היורו והדולר יורדים ב-1%

ערן אזרן

7.2.2011 / 14:05

לאחר הכרזת הלמ"ס על הגדלת משקל מחירי הדיור במדד המחירים לצרכן, גם הדולר וגם היורו רשמו היוםירידה של 1% לעומת השקל. הדולר נסחר ברמה של 3.677 שקלים

לאחר העליות החדות שנרשמו בשבוע שעבר, ויום לאחר שהלמ"ס הכריזה כי תגדיל את משקל הדיור במדד המחירים לצרכן, מאבד הדולר 1% לעומת השער היציג ונסחר ברמה של 3.677 שקלים. בדומה לו, גם היורו מאבד הבוקר 1% מערכו לרמה של 4.984 שקלים ליורו.

העליות בדולר חלות הבוקר על רקע החלטת ועדת המחירים של הלמ"ס לעדכן את הרכב מדד המחירים לצרכן המשמש למדידת האינפלציה במשק, כך שמשקל סעיף הדיור יעלה מ-21% ל-25%. השינוי המתוכנן עשוי להביא להאצת האינפלציה במשק, מה שיאלץ את בנק ישראל להגביר את מהלכי העלאת הריבית במשק. העלאת הריבית משמעותה היא חיזוק השקל מול הדולר - שכן משקיעים בעולם עשויים לנצל את פערי הריביות בין ישראל לעולם ולהשקיע במטבע המקומי.

בנק ישראל מעריך כי בחודשים הקרובים מדד המחירים לצרכן יעלה, במבט של 12 חודשים אחורה, ביותר מ-3% (יעד האינפלציה השנתי של הממשלה הוא 3.0%-1.0%) וכי רק לקראת סוף השנה יתכנס המדד לתוך תחום יעד האינפלציה של הממשלה. שינוי במשקולות מדד המחירים לצרכן, הגדלת משקל הדיור במדד, והעלייה הצפוייה במחירי המזון בעולם השנה, עשויים לגרום לכך שהמדד יעלה ב-2011 הרבה מעבר ל-3%.

קודם לכן ציין נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, בנאום שנשא בפני ועידת European Friends of Israel בירושלים כי "ב-2011 צפויה האינפלציה להיות גבוהה מהגבול העליון של היעד - 3% - למשך מספר חודשים, לפני שתחזור ותתכנס לגבולות היעד". לדבריו, "מה שיוביל לכך היא התייקרות עולמית במחירי הסחורות וקצב מהיר של עליית מחירי הדיור".


עדכון ראשון: 11:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully