וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביוזמת הנשיא פרס ויו"ר סיסקו: פרויקט לשילוב ערבים בהיי-טק יושק מחרתיים

אורה קורן

7.2.2011 / 12:37

על הפרויקט יכריזו פרס ו-20 מנכ"לים של חברות ההיי-טק המובילות בישראל במסיבת עיתונאים בתל אביב



ביוזמת נשיא המדינה, שמעון פרס, ויו"ר ומנכ"ל סיסקו, ג'ון צ'יימברס, יושק מחרתיים (רביעי) פרויקט אינטרנטי לשילוב ערבים בהיי-טק. פרס וצ'יימברס יזמו את המהלך בפגישתם בכינוס הכלכלי העולמי בדאבוס בשנה שעברה.







במסגרת הפרויקט, יושק אתר אינטרנט (www.maantech.org.il) בו יוכלו סטודנטים ערבים לשלוח את קורות חייהם לחברות הקואליציה. במקרה הצורך, יעבור הסטודנט הערבי מסלול העשרה לעזרה בכתיבת קורות חיים ומיומנויות נוספות. במסגרת האתר, התאחדו מחלקות משאבי האנוש של החברות שהצטרפו למיזם והן יהוו בנק של משרות פנויות למטרת שילובם של ערביי ישראל בהיי-טק. תהליכי המיון וההעשרה יופעלו על ידי חברת מנפאואר ועמותת קו משווה לקידום שוויון בתעסוקה.



על הפרויקט יכריזו פרס ו-20 מנכ"לים של חברות ההיי-טק המובילות בישראל בתל אביב במסיבת עיתונאים שתיערך בתל אביב. בארוע ישתתפו מנכ"לים של חברות אשר הבינו כי חייב להתבצע מהפך בטיפול ובקליטתם של אזרחי המדינה הערבים, בוגרי מקצועות ההיי-טק בתעשיות הישראליות. בין החברות המשתתפות:ca, יבמ, סאפ, hp, מיקרוסופט, סיסקו, סאנדיסק, אינטל, אורקל, אמדוקס, צ'ק פוינט, eci, takadu, נייס, מלאנוקס, rsa, טאואר ו-liveperson.



אורי בן פורת, יועצו הכלכלי של נשיא המדינה, ציין כי "קברניטי המשק הישראלי תולים את היכולת של המשק הישראלי להמשיך ולצמוח בשיתוף אוכלוסיות נוספות בכלכלה הישראלית. נשיא המדינה ומנכ"לי חברות ההיי-טק המובילות בישראל עושים היום צעד מעשי לשיתוף החברה הערבית במנוע הצמיחה המרכזי של המשק. הקואליציה שקמה היום היא קואליציה פתוחה שקוראת לחברות נוספות וענפים נוספים להיות שותפים למהלך אסטרטגי זה".



לדברי זיקה אבצוק, מנהלת אחריות חברתית בסיסקו: "אנו מייחסים חשיבות רבה לפרויקט כי אנו יודעים ששילוב ערביי ישראל בתעשיית ההיי-טק המקומית יעשיר את ההון האנושי בחברות ויתרום לחוסנה של החברה הישראלית. אנו שואפים כי בעתיד תהיה הלימה בין אחוז העובדים הערבים בתעשיית ההיי טק לבין ייצוגם בכלל האוכלוסייה".



מנתונים שנבחנו עולה כי במצב הקיים נקלטים אחוזים בודדים בלבד של אקדמאים ערבים בחברות ההיי-טק הישראליות למרות שסיימו לימודים במקצועות הרלוונטים לחברות היי-טק: מדעי המחשב, מתמטיקה, פיסיקה, הנדסת תוכנה, חמרה והנדסת חומרים. מתוך נתונים של קו משווה עולה כי רק 3%-4% מהאקדמאים הערבים מועסקים בחברות ההיי-טק הישראליות - נתון אותו מבקש הנשיא לשנות באופן משמעותי.



הסיבות למצב כוללות רתיעה של המועמדים הערביים מפניה והגשת מועמדות, חשש של המועמדים מתשובה שלילית וחוסר היכרות ופתיחות של התעשייה הישראלית עם הצעיר הערבי. קשיים אלה מהווים חסמים המקשים על סיכוייו של הצעיר והצעירה הערבים להתקבל למשרות בחברות אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully