וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלו הפיטורים של כ-200 עובדי קומברס

גיא גרימלנד

7.2.2011 / 15:30

תהליך פיטוריהם של כ-200 מתוך 800 עובדי קומברס שיאבדו עבודתם החל. מנכ"ל החברה, אנדרה דהן: "כאב לנו לפטר עובדים. אבל מצד שני מה היתה האלטרנטיבה?"

בחברת קומברס החלו היום בהליך השימוע לקראת פיטוריהם של כ-200 עובדים. ההליך יימשך בימים הקרובים. לאחר גלי הפיטורים ופרסום התוצאות הכספיות לשנת 2009, בהם הציגה קומברס (-0.15% , 6.59) ירידה של 13.7% לעומת 925.2 מיליון דולר ב-2008, הצהיר אנדרה דהן מנכ"ל החברה, בראיון ל-TheMarker, כי החברה סיימה להכין תוכנית אסטרטגית חדשה לצמיחה בשנים הקרובות.

לדברי דהן, בעוד כחמש שנים הוא מקווה שקומברס תהיה במקום אחר לגמרי. "הכנו תוכנית ביצועית לטווח של שלוש שנים. אנחנו רוצים בסיומה לצמוח בתחום הבילינג והמובייל אינטרנט. אני מקווה שבעוד חמש שנים נראה את קומברס עם מנייה שנסחרת, שיכולה לבצע השקעות ושעובדים שלה גאים לעבוד בה".

לא מעט התרחשויות עברו על קומברס בשנים האחרונות ונדמה ש-2010 היתה שוקקת במיוחד. החברה נמנעה בשנים האחרונות מלפרסם את דו"חותיה הכספיים בשל פרשת הבאקדייטינג, אבל לאחרונה הצליחה במאמץ, בתום כשלוש שנים, להתגבר על כך ולפרסם לראשונה את הדו"חות לשנת הכספים 2009.

הביצועים עדיין מושפעים מהמשבר הכלכלי של 2008, אבל בקומברס מודעים לכך ומעוניינים להתמקד בארבעה תחומים כעת: בילינג, מובייל אינטרנט, שירותי ערך מוסף ותחזוקת שירותים. לדברי דהן, קומברס של 2011 תהיה קומברס 3.0.

“קומברס של תחילת הדרך עסקה בתאים קוליים והיתה מבחינתי קומברס 1.0. קומברס של 2005 היתה קומברס שעסקה בשירותי ערך מוסף, פרי פייד ופוסט פייד. קומברס של היום היא קומברס של 3.0. קומברס חדשה".

דהן אומר כי עדיין השוק העיקרי של קומברס יהיה תחום הבילינג. לדבריו, למרות הפיטורים שהחברה ביצעה ועדיין מבצעת היא עומדת לפתוח מרכז פיתוח שעוסק בבילינג שיעסיק עשרות עובדים בשלב ראשון. חלקם יגוייסו לעבודה במרכז המו"פ, וחלקם יעברו מחטיבות אחרות בחברה".

רוצים לצמוח מחדש

קומברס מעסיקה כיום 6,600 עובדים. 3,900 עובדים בקומברס, 200 מהם בסטארהום, ובין 1,800 עד 2,000 עובדים בקומברס בישראל. הפרסומים בתקשורת הצביעו על פיטורי מאות עובדים, בעיקר מחטיבת שירותי הערך מוסף כדי לשפר את האיזון התפעולי, אבל לטענת דהן, למרות שאינו יכול לחשוף את מספרי המפוטרים באוגוסט האחרון והמפוטרים כעת במדוייק - המספרים שפורסמו בתקשורת אינם מדויקים.

החברה הודיעה לאחרונה על קיצוץ של כ-45 מיליון דולר במטרה לשפר את התזרים התפעולי. על פי הערכות בשוק מדובר ב-400 עובדים שפוטרו במהלך חודש אוגוסט ועובדים נוספים שיפוטרו ב-2011. לטענת דהן, קומברס עוד עשויה לפטר עובדים בשנה הקרובה, אבל הפעם הדבר שונה, שכן את החברה מלווה התוכנית האסטרטגית החדשה אותה חושפת החברה כעת לראשונה (ההתמקדות בארבעה תחומים שפורטו לעיל).

במקביל לפיטורים פעלה קומברס בשורה של פעולות כדי להנזיל הון. היא מכרה מניות של ורינט ברבע מיליארד שקל. מוכרת את אולטיקום עבור כ-90 מיליון דולר ומכרה מגרש שלה באזור רעננה.

קומברס נחשבת לאחת מספינות הדגל של ההיי-טק הישראלי. בשנים האחרונות נאלצה קומברס להשקיע לא פחות מאשר חצי מיליארד דולר בתיקון הדו"חות שלה, מאז ברח המנכ"ל הקודם קובי אלכסנדר לנמיביה ובחברה נתגלתה פרשת באקדייטינג בהיקף גדול.

גם עובדי קומברס שקעו בשלוש השנים האחרונות בדיכדוך קל. גלי הפיטורים בוודאי לא הוסיפו לתחושת הגאווה. גם היום לא קל להיות בימים אלה עובד קומברס כאשר המוטיבציה נפגעה. דוגמא לכך מגיעה מהימים האחרונים בה עובד ממורמר העלה סרט ליוטיוב שמציג דהן כנהנתן שלא אכפת לו מעובדי החברה.

דהן אומר שלא ראה את הסרט אבל הוא מבין ללב העובדים. לטענתו כל המהלכים הנוכחיים היו הכרחיים. “גלי הפיטורים, לצד ביטול תוכניות שונות וקיצוצים אחרים, בוצעו כתוצאה מבעיית נזילות. אבל בשונה מהמצב הקודם - היום בזכות התוכנית האסטרטגית החדשה מצאנו דרך לקשור את העובדים לחברה מבחינה אמוציונלית. אני מאמין שהתוכנית תדליק אש חדשה בקרוב עובדי החברה.

כאב לנו לפטר עובדים. אבל מצד שני מה היתה האלטרנטיבה? אנחנו עושים את כל זה כדי לבנות חברה בריאה שיש לה סיכוי לצמוח ואפילו להשקיע בחברות אחרות. אי אפשר רק למכור נכסים ולהתעסק רק עם בעיות תפעוליות, אף אחד לא יתמוך במנכ"ל שמתעסק רק בזה. בגלל בעיית הנזילות והרצון לשמור על איזון תפעולי הגענו למצב שאנחנו חייבים להתמודד עם זה. לחברה כבר אין אבא עשיר. פעם אם היתה בעיית נזילות היינו פונים לקופת המזומנים. עכשיו אנחנו לא יכולים להיכשל. ראית את הסרט צייד הצבאים? אני לא רוצה לשחק רולטה".

  • עוד באותו נושא:
  • קומברס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully