וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגודת פקחי הטיסה לשרי התחבורה והמשפטים: הדיון בעניין חוק הטיס - "טקס למראית עין" בלבד

זוהר בלומנקרנץ

7.2.2011 / 16:44

הפקחים הוזמנו לדיון שהתקיים היום בוועדת הכלכלה רק אתמול - דורשים דיון נוסף



אגודת פקחי הטיסה התריעה בפני שרי התחבורה והמשפטים על "מראית עין בלבד" בדיון היום (ב') לשמיעת הערות הציבור על חוק הטיס החדש ודורשת לקיים דיון נוסף, משום שהוזמנו להשתתף בו רק אתמול - פחות מ-24 שעות לפני קיומו.



מדובר בדיון שיזם מנהל ישיבות ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ יצחק וקנין, בעניין חוק הטיס, שנועד לקיום שימוע ובחינת עמדות הציבור המקצועי הרלוונטי ולא להציג בדיוני הוועדה עמדה מפתיעה שלעיתים חורגת מגדר העניין והנוסח שעבר בקריאה ראשונה.



ל-themarker נודע, כי במכתב מחאה חריף ששיגר היום (ב') יו"ר אגודת פקחי הטיסה עמרי אבני לישראל כץ וליעקב נאמן, הוא טוען כי הפקחים ניסו לשנות את מועד הדיון, על מנת שיוכלו להופיע בו ולהשמיע את עמדתם, אולם נסיונות אלו לא צלחו.



"אנו מבקשים להסב את תשומת ליבך לעובדה, כי מדובר בסעיפים בחוק העוסקים בבטיחות הטיסה והם סעיפי הליבה של פרק הבטיחות בחוק הטיס. קביעת מועדים קצרים לדיונים אלה חמורה עוד יותר כאשר מדובר בסעיפים הללו. לצערנו, אין המדובר במקרה חד פעמי אלא בהתנהלות מגמתית שמעלה חשש כבד בלבנו, כי הדיון שמקיימת רשות התעופה האזרחית (רת"א) ואשר נועד לשמיעת הערות הציבור, בסעיפים אלה, כמו גם בסעיפים רבים אחרים, אינו אלא טקס למראית עין", המשיך יו"ר אגודת פקחי הטיסה והתלונן במכתבו לשרי התחבורה והמשפטים.



"מהות ההזמנה לשמיעת הערות הציבור נובעת מכללי הצד הטבעי. דיון זה אינו טקס שיש לקיימו לפרוטוקול אלא עניין מהותי בו יש לשים לב לפעמי הציבור, לא כל שכן כשמדובר בציבור בעלי המקצוע הנושאים באחריות לנושא בעל חשיבות זה", נכתב עוד בפנייה לכץ ונאמן.



אגודת פקחי הטיסה מבקשת לפיכך מהשרים, "להורות לרשות התעופה האזרחית (רת"א) לקיים דיון שמיעת הערות ראוי, הגם שנעשה לאחר ניסוח החוק וזאת במועד שיאפשר הכנה לדיון והשמעת טענותינו טרם הצגת הנוסח לדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully