וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השריפה באיקאה: התמ"ת יקיים יריד תעסוקה בנתניה

חיים ביאור

7.2.2011 / 16:44

החשש בתמ"ת הוא שהעובדים שלא יוכלו לעבור לעבוד בסניף השני של איקאה בראשון לציון יפוטרו מהחברה



משרד התמ"ת החליט לקיים בנתניה יריד תעסוקה בהשתתפות עשרות מעסיקים, בעקבות השריפה בסניף איקאה בנתניה, בו מועסקים 400 עובדים.



מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, הודיע שעל קיום היריד, בשבוע הבא, הוחלט לנוכח העובדה שלא ברור כמה מבין 400 העובדים ימשיכו להיות מועסקים ברשת. החשש בתמ"ת הוא שהעובדים שלא יוכלו לעבור לעבוד בסניף השני של איקאה, הממוקם בראשון לציון, יפוטרו מהחברה. "מעסיקים גדולים באיזור נתניה והשרון, מהתעשייה ושירותי המסחר, הביעו עניין לקלוט עשרות רבות מעובדי איקאה, באם הם יפוטרו", אמר קדמי. עם זאת, היריד, שיתקיים בשיתוף עם עיריית נתניה ושירות התעסוקה, יהיה מיועד לא רק לעובדי איקאה אלא לכלל מחפשי העבודה.




הממונה על הרשות להגנת הצרכן במשרד התמ"ת, תמר פינקוס, אמרה כי בהיבט הצרכני, השריפה באיקאה לא גרמה עד כה לבעיות באספקת המוצרים שהצרכנים רכשו בסניף נתניה וגם לא מבחינת ההחזרה וההחלפה של מוצרים.



יו"ר ההסתדרות במרחב נתניה, משה סמיה, אמר כי הוא מגבש הצעה משותפת להסתדרות ולהנהלת איקאה שתוגש בימים הקרובים למשרד התמ"ת ולמוסד לביטוח לאומי ולפיה עובדי איקאה יקבלו שלושה חודשי משכורת על חשבון הביטוח הלאומי, בגובה דמי האבטלה המשולמים למובטלים. לדבריו, הנהלת איקאה מתכוונת לשלם לעובדי הסניף בנתניה את משכורת ינואר ופברואר, כך שההצעה שתובא למשרד התמ"ת ולביטוח הלאומי תתייחס לתשלום המשכורות עבור החודשים מארס, אפריל ומאי וייתכן אף שלחודש או חודשיים נוספים.



סמיה אמר כי מתכונת דומה הונהגה לגבי עובדי המלונות ברחבי הארץ בזמן מלחמת לבנון השנייה, אז הגיעה ההסתדרות להסדר עם התמ"ת והביטוח הלאומי לתשלום המשכורות לעובדי המלונות למשך שלושה חודשים (בגובה דמי האבטלה) ובתקופה זו השתתפו העובדים בסדנאות להכשרה מקצועית. מהלך דומה נעשה לגבי חלק מהעובדים בתעשייה בעת המשבר הכלכלי של 2009-2008.



יו"ר אגף התארגנות עובדים בהסתדרות, עו"ד שי תקן, שהוא גם ראש הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי, אמר כי ההסתדרות ניסתה בעבר לארגן במסגרתה את עובדי איקאה, אך לא הצליחה בכך, "כי העובדים העדיפו לחסות בצילו של המעסיק". לדבריו, אילו הצטרפו עובדי החברה להסתדרות, "היה לנו פשוט יותר להיחלץ למענם מיד לאחר קרות האסון ולהגן על זכויותיהם הכלכליות והמשפטיות", אמר תקן. הוא הוסיף כי למרות שעובדי איקאה אינם מאורגנים בהסתדרות, "לא נזניח אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully