וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: המערב ימשיך להוביל את העולם

לדברי שר התמ"ת לשעבר, בנימין בן אליעזר, נכון יהיה ללמוד את שווקי המזרח המתחזקים, אך בעשורים הקרובים, תשאר העוצמה בידי כלכלות המערב. "יש לפזר את הביצים במספר סלים"

"ברורה העובדה שהעולם שועט לעבר המזרח. עם העובדות קשה להתווכח. בביקורי בסין והודו חוויתי וראיתי בעיני את העובדה שהעתיד כבר שם" – כך פתח הערב (שני) שר התמ"ת לשעבר, ח"כ בנימין בן אליעזר את דבריו בפאנל שעסק בעתיד המסחר הישראלי באסיה.

"כולם שואלים האם עלינו להספיד את כלכלת המערב", אמר בן אליעזר. "למרות שנוח מאד לזרום על הזרם ולהספיד את הכלכלות שמניעות את העולם במאה השנים האחרונות , ניתן לומר בוודאות כי בשני העשורים הבאים המערב עדיין יוביל את העולם".

השר לשעבר סיפר, כי הינו דבק בגישה עמה נכנס למשרד התמ"ת - להרחיב את הייצוא, "ולפזר את הביצים במספר סלים". לדבריו, "כמדינה קטנה הנשענת על ייצוא עלינו לשאוף להיכנס לשווקים חדשים. המעצמות של היום הן ארה"ב וסין. מציאות זו מפחיתה את החשיבות של יציבות הדמוקרטיה וקשרה של ישראל למערב הדמוקרטי. עתיד ישראל טמון במוביליות שלה ובכוחה הכלכלי. אסיה מהווה הזדמנות לכניסה לשווקים חדשים".

בסיכום דבריו אמר בן אליעזר כי לטעמו, "עלינו ללמוד את שווקי המזרח ולזכור כי בכל מצב בו ישנו סיכון ישנו גם סיכוי. ישנן שאלות שנוכל ללמוד רק בעתיד ורק אם נעז".

לין: לסייע לייצואנים ולא להאבק במט"ח

קודם לדבריו של בן אליעזר, דיבר נשיא איגוד לשכות המסחר על הפוטנציאל הגלום במזרח. לין סיפר: "הזמנו מחקר על איך ניתן לעודד את הייצוא שלא דרך שער החליפין. אנחנו יותר מדי ממוקדים בשאלה איך מחלישים את השקל".

לדבריו, "דווקא מערכת הסיוע של ישראל יכולה, בעליות נמוכות בהרבה מההוצאות במאבק במט"ח, לאפשר פריסה רחבה של התוצר הישראלי". לין טען שלפי הממצאים שגילה המחקר שהזמין, כל שצריך הוא שהקונסולים המסחריים יעניקו שירותים טובים יותר לייצואן.

"אנחנו עוד לא כל כך מעריכים את הפוטנציאל הגלום בייצוא למזרח", אמר. לטענת נשיא איגוד לשכות המסחר, "לפי המלצות הלמ"ס, הפוטנציאל הגדול ביותר למסחר במזרח הרחוק הוא בשירותי הבריאות. יש באסיה אוכלוסייה מזדקנת גדולה שניתן לפנות אליה. תחום נוסף שלא קיבל ביטוי הוא החקלאות".

לין הזכיר משלחת שיצאה לאחרונה לחרבין וגילתה כי פרה סינית כמעט ואינה מפיקה חלב, בעוד שפרה ישראלית מפיקה כ-12 אלף ליטר, וציין כי הסינים מתעניינים בנושא ורוצים ללמוד מהישראלים כיצד הופכים פרה ליצרנית יותר. "באשר למגזר העסקי", אמר, "המלצתי היחידה היא 'קח מה שאתה חזק, תאתר צורך, ותתמיד. אם תתמיד תצליח'".

עדכון ראשון: 17:04

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully