וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרכז הפיקוח האירופי יווסת את תנועת המטוסים לישראל עקב המעבר למגדל הפיקוח הישן

זוהר בלומנקרנץ

7.2.2011 / 18:13

מגדל הפיקוח הקיים יצוייד בטכנולוגיות חדשות לשיפור הבטיחות עד להקמתו של מגדל פיקוח חדש



מרכז הפיקוח האירופי (יורוקנטרול) יווסת את תנועת המטוסים לכיוון ישראל, בהתאמה ובלוח זמנים המותאם למצב הזמני של פעילות נתב"ג ממגדל הפיקוח הישן; זאת בעיקר על מנת למנוע עיכובים בנחיתות המטוסים, עקב הצורך במרווחי בטיחות גדולים יותר בפעילות על המסלול היחיד הפועל בנתב"ג - כך נודע היום (ב') ל-themarker.



המהלך החדש יינקט כחלק מצעדיה של רשות שדות התעופה (רש"ת) לשיפור רמת השרות לחברות התעופה. המנהלים הביעו חשש לעיכובים בנחיתות ובהמראות המטוסים בחודש וחצי הקרובים, שבהם יתבצע הפיקוח בנתב"ג מהמגדל הישן, כדי לאפשר את שידרוגו של מגדל הפיקוח הקיים.



מגדל הפיקוח הקיים יצוייד בטכנולוגיות חדשות לשיפור הבטיחות עד להקמתו של מגדל פיקוח חדש, עליו הוחלט במסגרת תוכנית הבטיחות, בעלות של 100 מיליון שקל.



במגדל הפיקוח יותקנו שתי מערכות חיוניות לבטיחות הטיסה ולהעלאת רמתה: מערכת ה-asmgcs - מערכת לפיקוח ובקרה על תנועה קרקעית של מטוסים באזור המסלולים אשר מתריעה על התהוות צפויה של קונפלקטים בשטח האווירי; ומערכת תיאום מידע מבצעי אשר תאפשר עדכון מידע מבצעי בזמן אמת והפצת מידע מבצעי באמצעים אלקטרוניים, לכל עמדת פיקוח ובקרה (מערכת סטריפים אלקטרוניים.



מרשות שדות התעופה (רש"ת) נמסר בתגובה כי "לצורך ביצוע העבודות הועברה עבודת הפיקוח למשך חודש וחצי למגדל הפיקוח החלופי (הישן) אשר צוייד בכל הטכנולוגיות החיוניות לניהול התעבורה האווירית. מהלך זה נועד להעמיד את מגדל הפיקוח בסטנדרטים מהגבוהים בעולם במטרה לשדרג את הבטיחות. רש"ת השקיעה משאבים רבים על מנת להתאים את המגדל החלופי למתן מענה בטיחותי ויעיל בניהול התעבורה האווירית במרחב המסלולים בנתב"ג. הפרויקט מתבצע בתיאום ובאישור רשות התעופה האזרחית (רת"א) והותקנו במגדל החלופי (הישן) מצלמות, מערכת תקשורת, תמונת מכ"ם אווירית וקרקעית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully