וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על עליית מחירי הדלק: "צריך לומר לציבור את האמת כל חלופה שנביא לא תטפל לאורך זמן בדבר שהוא מחוץ לכוחנו".

צבי זרחיה

7.2.2011 / 18:01

ח"כים בליכוד מתחו ביקורת על העלאת הדלק. כץ לנתניהו "בקצב הזה לא תהיה ראש ממשלה" שטייניץ: הצוותים המשותפים בוחנים חלופות בלי לפרוץ את מסגרת התקציב.



"ישנה בעיה של יציבות במזרח התיכון וישנה הסתברות גבוהה שהמצוקה תלך ותגבר. צריך לומר לציבור את האמת - אי אפשר לסדר את השיטפון העולמי הזה ולהיות מאוחדים סביבה. כל חלופה שנביא לא תטפל לאורך זמן בדבר שהוא מחוץ לכוחנו" - כך אמר אחר הצהריים רה"מ בנימין נתניהו בישיבתה של סיעת הליכוד שבה מתחו הח"כים ביקורת חריפה על העלאת הבלו על הדלק.



נתניהו הוסיף כי "אנו רוצים להביא חלופות אך אנו לא שולטים במחירי הדלק העולמיים. אנו לא מעצמה כלכלית עולמית וגם אותן מעצמות עולמיות לא משפיעות כי זה חזק מאיתנו. כל מי שמנסה לשים אצבע בסכר מסתבר שהשיטפון שוטף גם אותו".



נתניהו אמר כי "ההערכה היא שנלך לעלייה עולמית מתשכת במחיר חומרי הגלם ולכן אנו מחוייבים לעמוד ביחד ולהגיד זאת לציבור".



נתניהו העניק גיבוי לשטייניץ וקרא לח"כים לגלות סולידריות ואחדות לנוכח הביקורת החריפה שהשמיעו נגד שר האוצר יובל שטייניץ. שטייניץ אמר כי "אנו מודעים לעליית מחירי הסחורות והדלק בפרט. הצוותים המשותפים למשרדי האוצר ורה"מ בוחנים חלופות בעניין מחיר הדלק בלא לפרוץ את מסגרת התקציב. שטייניץ הוסיף כי "הצחלנו להגיע לצמיחה ולצמצום ניכר באבטלה".



ח"כ חיים כץ (ליכוד) קרא לעבר לנתניהו כי "בקצב הזה אתה לא תהיה ראש ממשלה". ח"כ דני דנון (ליכוד) קרא לעברו של שטייניץ: "אתה חייב לרדת מהאולימפוס. הציבור זועק ואתה לא שומע. אנו מדברם בשם העם ואתה לא שומע".



ח"כ כרמל שאמה הכהן (ליכוד) אמר כי "כשהתשובה הכי טובה של האוצר היא טענת הפופוליזם זה אומר שאין לו תשובה עניינית. בכל מקרה אין גרוע מאוטיזם של האוצר. הציבור כבר לא מתנגד לנו. הציבור עלה על פסי שנאה ומיאוס בממשלה הנוכחית".



שאמה הוסיף כי "חלק מהאחריות המוטלת עלינו היא שקדימה לא תנהיג את המדינה בקרוב". ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד) קרא לשטיניץ: "תפסיק להיות עקשן. כל פעם שהאוצר מזהה בעיה הוא תוחב את ידו לכיסו של האזרח".



המשנה לרה"מ סילבן שלום אמר כי "שר אוצר זה תפקיד קשה ולא פופולרי אך כל דבר צריך להיות בהיגיון. יש לעשות דברים באיזון. לא יכול להית שמיד אחרי שמתקיים דיון אצל רה"מ על העלאת מחירי הדלק מיד אחריו מעלים את מחיר הלחם. הבחירות הן עוד שנתיים וחצי אנו רוצים לנצח גם בבחירות הבאות. יש תחושה קשה של פעילים שאומרים שלא יצביעו עבור הליכוד אך יש זמן שאפשר לשנות. יש להוביל למדיניות מאוזנת שתביא גם להצלחה בקלפי וגם להצלחה כלכלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully