וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

40 חודשי מאסר לבנקאי השקעות שהורשע בהונאת מסחר לפי מידע פנים - הגדולה בתולדות בריטניה

סוכנויות הידיעות

7.2.2011 / 20:01

אשתו וידיד המשפחה שהיו שותפים להונאה נידונו למאסר על תנאי ומאסר של שנתיים בהתאמה



כריסטיאן ליטלווד, בנקאי השקעות בריטי שעבד בעבר בבית ההשקעות דרזדנר קליינוורת וסרסטיין, נידון בשבוע שעבר לעונש מאסר של שלוש שנים וארבעה חודשים בגין הונאת מסחר לפי מידע פנים - הגדולה בתולדות בריטניה.



ליטלווד בן 37 - אשר שכרו בדרזדנר קליינוורת הסתכם ב-350 אלף ליש"ט בשנה - ניצל את מעמדו בבית ההשקעות הגרמני בו הועסק בשנים 1998-2007 וריגל אחרי עמיתיו לעבודה כדי להשיג מידע פנים, שאותו העביר לאשתו אנג'לה ולידיד המשפחה חלמי סעיד. השלושה השקיעו יחד כשני מיליון ליש"ט במניות בין מארס 2000 לאוגוסט 2008, וגרפו בתקופה הזו רווחים בסך 590 אלף ליש"ט.



סעיד נידון לעונש מאסר של שנתיים, ואילו על אנג'לה ליטלווד נגזר עונש מאסר על תנאי של שנה, על מנת שתוכל להמשיך לטפל בשלושת ילדיהם של הזוג. בגזר הדין, שניתן ביום רביעי, כתב השופט אנתוני לאונרד כי "אף תיק לא השתווה לתיק הזה בהיקפו, בבכירות העמדה בה החזיק ליטלווד או בגודל הרווח".



רשות ני"ע בבריטניה (fsa) פתחה בחקירת הפרשה באוגוסט 2008 לאחר שנתוני פלטפורמת מסחר הצביעו על סדרה של פקודות מסחר מתוזמנות היטב זמן קצר לפני ההשתלטות על חברת הייוויי אינשורנס. בחקירה התברר כי ארבעת החשבונות שדרכם בוצעו הפקודות קשורים לסעיד, שהוא בעל אזרחות סינגפור, וכי כל הפקודות - בהיקף כולל של 160 אלף ליש"ט - בוצעו בשבועיים שקדמו לעסקה. כאשר נבדקו פעולות מסחר קודמות שביצע סעיד, התגלו פקודות מסחר חשודות שקדמו ללא פחות מ-21 הודעות על מיזוג חברות.



לאחר חקירה שנמשכה למעלה משנתיים וארבעה צווי חיפוש, ליטלווד ואשתו, אשר ביצעה אף היא פעולות מסחר תחת שם נעוריה, וסעיד הודו בשמונה אישומים של מסחר לפי מידע פנים. החקירה משקפת את השינוי במדיניות fsa - אשר במשך שנים לא הגישה אישומים בגין מסחר פנים - להחמיר את האכיפה והענישה על עבירות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully