וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדקה ה-90: שינוי בחוק הרשיונות שעבר בכנסת - בעלי רשיונות חדשים לא יחויבו לשדר חדשות במשך שנתיים

אופיר בר-זהר

7.2.2011 / 20:32

ח"כ נסים זאב הציע את השינוי ושר התקשורת תמך בו; ח" נחמן שי: "הצופים בישראל יצאו נפסדים מהשינוי"



שינוי משמעותי בחוק הרישיונות, שעבר הערב בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. לפי הצעת החוק שהתקבלה, בעל רישיון חדש לשידורים לא יחויב לשדר חדשות בשנתיים הראשונות לרישיון.



הדבר נובע מהסתייגות שהגיש ח"כ נסים זאב וששר התקשורת, משה כחלון, תמך בה. לפי הסבר שנמסר ממשרד התקשורת, הדבר יקל על בעלי רישיון חדשים להיכנס לשוק. עם זאת, לא ברור אם הדבר עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי להגדלת כמות גופי החדשות בישראל.



החוק שעבר קובע כי בעלי זיכיון בטלוויזיה המסחרית (קשת, רשת וערוץ 10) יקבלו רישיון שידורים שאינו מותנה במכרז. עם זאת, הדבר פותח את השוק גם למתחרים חדשים.



שר התקשורת, משה כחלון, מסר כי "המעבר לשיטת הרישיונות תעניק ודאות לענף, תאפשר הכנסת שחקנים נוספים, תגביר את התחרות ואת הפלורליזם בשידורי הטלוויזיה, ותיטיב עם הצרכן".



ח"כ ד"ר נחמן שי (קדימה), ששימש כיו"ר הרשות השנייה לשעבר ויו"ר חברת החדשות של ערוץ 2 במשך 8 שנים (בתקופתו התפקידים נעשו במקביל), אמר בתגובה על אישור הצעת חוק הרשות השנייה: "אין רפורמה בשוק התקשורת בישראל. בעלי הזיכיונות קיבלו מתנה נפלאה והפכו לבעלי רישיונות שיתחדשו אחת ל-15 שנה. מי שהיה עד עכשיו זקוק להתייצב אחת לכמה שנים בפני הרשות השנייה, יכול להירגע. בעלי הרישיונות החדשים יוכלו לשדר ללא פחד מפני נטילת הרישיון כאשר החשש, שהיה אחד הכוחות המובילים והחשובים בשידור, לא יתקיים עוד. אני יכול לקבוע שהצופים בטלוויזיה בישראל יצאו נפסדים מהמהלך הזה, הם יקבלו טלוויזיה פחות טובה. חבל, כיוון שהשוק היה בשל לשינוי ונקודת החסד חלפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully