וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מועצת העיר תל אביב דורשים להעביר את סמינר הקיבוצים לדרום העיר

מאת רנית נחום-הלוי

8.2.2011 / 6:55

מבני הציבור של סמינר הקיבוצים בצפון תל אביב נבנו על קרקע המיועדת למגורים, ולכן מבקש הסמינר לשנות את ייעוד הקרקע לציבורי. חבר המועצה ארנון גלעדי מתנגד: "אם לא יעבירו את הסמינר לדרום, אפיל את תוכנית המגדלים שהם מקדמים"



>> מבני הציבור של סמינר הקיבוצים נבנו על קרקע המיועדת למגורים, ומדי שנה פועל הסמינר לחדש את השימוש החורג בקרקע כדי שיוכל להמשיך בפעילותו. השבוע יעלה נושא ייעוד הקרקע לדיון בוועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המקומית תל אביב. לקראת הדיון הגישו ב-300 תושבי דרום-מזרח תל אביב התנגדויות לתוכנית להסדרת הקרקע, והם דורשים במקום זאת להעתיק את מבני הסמינר אל דרום-מזרח העיר.

מתחם סמינר הקיבוצים בדרך נמיר 149 משתרע על שטח של כ-54 דונם. כיום מקודמות על המתחם שתי תוכניות בניין עיר. האחת תוכנית שמקדם הסמינר הקיבוצים, חברת אמריקה ישראל וחברת הפניקס, לבניית מגדלי יוקרה ובהם 450 דירות. תוכנית נוספת מקודמת להסדרת השטח כולו על ידי הוועדה המקומית, שכן כאמור חלק ממבני הציבור נבנו ללא היתרי בנייה כחוק.



בתוכניות בניין העיר שקודמו לצורך הרחבת הסמינר, נבחנה האפשרות להעתקת הסמינר בין היתר למזרח יד אליהו או לכפר שלם. הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תל אביב הוסיפה סעיף בתוכניות שלפיו אם הסמינר יעתיק את מקומו, זכויות הבנייה בפרויקט המגדלים בשטחו יגדלו ל-544 דירות ותישקל תוספת של 10%. הסמינר התנגד להצעה.



חבר המועצה ארנון גלעדי, משנה לראש העיר ויו"ר הוועדה לדיור בר השגה: "לא הגיוני שכל מוסדות החינוך האקדמיים נמצאים בצפון העיר, פרט למוסד אחד ביפו. בכוונתי להוביל מהלך שיפיל את תוכנית המגדלים שהסמינר מקדם, אם לא תהיה הסכמה".



"מוסד כה משמעותי כמו סמינר הקיבוצים לא צריך לפעול בדרך נמיר בצפון העיר", מוסיף חבר המועצה פאר ויסנר (הירוקים). "הסטודנטים שילמדו בסמינר בדרום העיר יהיו עוגן לשכונה, יחזקו אותה ויסייעו לילדי השכונה".



סגנית ראש העיר וחברת המועצה מיטל להבי: "אי אפשר לכפות הסדר על סמינר הקיבוצים. יש מקום להציע תוכנית הדרגתית. הם ימשיכו להחזיק במקום מושבם עד למציאת אכסניה חלופית בדרום מזרח העיר, ולכשתמצא הם יקבלו תוספת זכויות בנייה בפרויקט המגורים שהם מקימים. את הסאגה הזאת של שימוש חורג ועבירות בנייה יש לסיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully