וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תע"א הציעה להקים עם רפאל חברה משותפת להנעה רקטית

TheMarker

8.2.2011 / 6:55



>> שר הביטחון אהוד ברק, ושר האוצר יובל שטייניץ, דנו אתמול בעתיד תעש - כך נמסר מלשכת שר הביטחון. השרים קיימו פגישות עם ראשי התעשיות הביטחוניות במטרה לקבל החלטה מהירה בעניין.

השרים החליטו על מיזוג תעש עם אחת החברות הביטחוניות הממשלתיות: רפאל, או התעשייה האווירית. בעקבות החלטתם בחן צוות משותף את המיזוג הטוב ביותר לחברות ובחר ברפאל. בדיון סגור אימצו השרים את ההמלצה, אולם בעקבות התנגדות התעשייה האווירית הסכימו לקיים אתמול מעין שימוע לחברות. בתום הפגישות נמסר מלשכת ברק, כי ההחלטה תתקבל בדיונים שייערכו בהמשך. ההערכה היא כי תעש תמוזג לרפאל, כמתוכנן.



לאחר שבתעשייה האווירית (תע"א) הבינו כי שרי האוצר והביטחון החליטו למזג את תעש ורפאל, הציעו ראשי תע"א אתמול בשיחותיהם עם שרי הביטחון והאוצר להקים חברה משותפת לתע"א ולרפאל בתחום ההנעה הרקטית, שבה תמוזג החטיבה הרלוונטית מתעש. החשש העיקרי בתע"א הוא שמיזוג תעש ורפאל יהפוך את רפאל למונופול בתחום ההנעה הרקטית, ותע"א תידרש לשלם מחיר גבוה על מנועים שתרכוש ממנה. לפי הצעת תע"א, החברה המשותפת תמכור מנועים לטילים של תע"א ורפאל. בתע"א ציינו, כי החברה המשותפת יכולה להוות צעד לקראת מיזוג כל התעשיות הביטחוניות הממשלתיות. השרים שמעו את ההצעה - ולא הגיבו.



מתעש נמסר כי עמדת התעשייה הצבאית היא שמיזוג של תעש עם תעשייה ביטחונית אחרת הינו פתרון ראוי. אורה קורן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully