וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות המנכ"לים ממשרדי הממשלה נפגש עם השותפות בתמר לדיון בקידום הפרויקט

אבי בר-אלי

8.2.2011 / 6:55



>> צוות בכירי הממשלה אשר מונה לצורך מעקב אחר קצב התקדמות פיתוח מאגר הגז תמר, נפגש ביום ראשון בערב עם ראשי החברות השותפות במאגר - דלק, נובל אנרג'י וישראמקו. זאת בעקבות החלטת הממשלה לוודא שקצב פיתוח המאגר יחפוף את יעד הזרמת הגז למשק ב-2013.

הפגישה נוהלה על רקע הטענות שהופנו באחרונה נגד השותפות בדבר השתהותן לכאורה בפיתוח המאגר ובניהול משאים ומתנים למכירת הגז מן המאגר. במהלך הפגישה חזרו נציגי השותפות על טענותיהם נגד מסקנות ועדת ששינסקי - והעלו בקשות למתן הקלות פיסקליות לפרויקט. בין היתר הועלתה דרישה למתן ערבויות מדינה לחוזה הגז העתידי שייחתם עם חברת החשמל, כלומר ערבות מדינה ליכולתה לעמוד בתשלומים שבחוזה. עם זאת, הצוות לא הוסמך לנהל משא ומתן מחודש מול החברות לאחר שדו"ח ששינסקי כבר אושר בממשלה, אלא לעקוב אחר קידום הפרויקט. שינויים במתווה שאושר, אם יידרשו, יועלו להחלטת הממשלה.



קודם לפגישה עם שותפות תמר, קיים צוות המנכ"לים את כינוסו הראשון מאז החליטה הממשלה על הקמתו לפני כשבועיים. בראש הצוות עומד מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי, ולצדו חברים בצוות מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה אלונה שפר-קארו, והממונה על התקציבים במשרד האוצר אודי ניסן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully