וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הודיע שלא יבוא: כנס הרצליה ננעל ללא נאומו

אבשלום חלוץ

8.2.2011 / 6:55

העדיף את בוכרה על הרצליה



בכירי עולם העסקים והפוליטיקה התאספו בימים האחרונים במרכז הבינתחומי בהרצליה, שבו נערך כנס הרצליה השנתי, שעסק במאזן החוסן והביטחון הלאומי של ישראל. מדי שנה נישא עם סיומו של הכנס נאום הרצליה של ראש הממשלה, הנחשב לנאום מרכזי וזוכה לסיקור נרחב. כך למשל, ב-2003 הבטיח ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, כי ישראל תפרק את המאחזים הלא מורשים, ותעמוד בהתחייבויותיה בנושא הבנייה בהתנחלויות.

השנה, לעומת זאת, לא התקיים הנאום. הסיבה: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע מראש שלא יגיע לכנס. בשנה שעברה עורר נתניהו ביקורת כשבחר להציג בנאומו דווקא תוכנית לאומית "לשיקום ושימור אתרי מורשת".



מעניין לציין כי איש סודו של נתניהו, ראש המטה לביטחון לאומי ויועצו המדיני עוזי ארד, שימש בעבר כיו"ר הכנס והוא נמנה עם מייסדיו.



פרט מעניין אחר הוא שבין התורמים הבולטים לכנס נמצא מי שנחשב לידידו הקרוב של נתניהו, איש העסקים היהודי-אמריקאי רון לאודר. לאודר נכח אתמול בכנס, ואף היה זה שהציג את הרמטכ"ל היוצא, רב אלוף גבי אשכנזי, לפני שעלה לשאת נאום.



נתניהו לא מצא אמנם זמן להגיע לכנס בהרצליה, אך ביום ראשון בערב גידרו מאבטחיו את היכל התרבות בתל אביב, וערכו בידוק למאות המוזמנים שהגיעו לערב יהדות בוכרה שנערך במקום. הערב נערך בנוכחותו של בעל השליטה בקבוצת אפריקה ישראל, לב לבייב. נתניהו זכה לקהל אוהד בכנס: הנוכחים עמדו על רגליהם ומחאו כפיים כשלבייב ונתניהו, מלווים ברעיותיהם, נכנסו לאולם.



ממארגני כנס הרצליה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה הוזמן לנאום את נאום הרצליה, אך מטעמים שלו הודיע כי החליט שלא להגיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully