וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעילה, איכותית - אבל לא חדשנית

דניאל שמיל

8.2.2011 / 6:55

סיבוב ראשון



>> הסרטון שליווה את השקת הפאסאט המחודשת של פולקסווגן הראה את מעצביה פוסעים בפאריס ושואבים השראה מהאווירה המיוחדת של עיר האורות. אחרי כמה דקות של הליכה בעיר ואיסוף רשמים, נגלה עיצוב המכונית - שיצר אכזבה קלה.

הפאסאט המוכרת קיבלה חזית ואחוריים ריבועיים, עם זוויות חדות, בסגנון העיצוב העכשווי של פולקסווגן. אין כאן חדשנות עיצובית או השראה רבה, וטיפול דומה עברו באחרונה גם טיגואן, קאדי, טוראן ודגמים נוספים של היצרן הגרמני. ואולם התוצאה הסופית נאה יותר מהפאסאט הקודמת, והעיצוב המחודש נראה הרמוני ומכובד.



בפולקסווגן מתעקשים שמדובר בדגם חדש לגמרי, שרק חולק פלטפורמה עם קודמו, אך עיצוב הפנים כמעט זהה וגם המנוע ותיבת ההילוכים מגיעים מהדגם הישן. ואולם לא מדובר באותו מנוע, אלא ביחידת ההנעה המוצלחת בנפח 1.8 ליטרים, עם מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה, המפיק 160 כ"ס. השילוב שלה עם תיבת ההילוכים כפולת המצמד (שבעה יחסי העברה) הוא מצוין ומספק שפע כוח בכל מצב. לפי היצרן, צריכת הדלק היא 14.3 ק"מ לליטר ותא הנוסעים, גם אם לא השתנה משמעותית, הוא עדיין אחד המוצלחים בקטגוריה, עם עיצוב נקי ופשוט ואיכות חומרים מצוינת. בחברה אף מספרים כי חומרי הבידוד שופרו, ואכן רמת הרעשים בנסיעה נמוכה למדי.



לפני הריענון, הפאסאט היתה מכונית רכה למדי, עם תנודות מרכב מורגשות בפניות. כעת הוקשחו המתלים במעט, וכך מספקת המכונית ביטחון רב יותר בעיקולים, מבלי לוותר על נוחות גבוהה וספיגת זעזועים יעילה. עם זאת, אין סיבה לצפות להגה חד והחלטי ולהתנהגות ספורטיבית.



השיפור בפאסאט מתון, אך מכיוון שבבסיסה מדובר במכונית יעילה וטובה, הרי שהשיפור מאפשר לה להיוותר בין המובילות בקטגוריית מכוניות המנהלים.



קבוצת מכוניות המנהלים היקרות הופכת להיות צפופה באחרונה, כאשר מתחרות אירופיות כמו סיטרואן c5 ופורד מונדיאו מאמצות גם הן מנוע טורבו קטן וחזק, ואופל אינסגניה משווקת במחיר נמוך למדי עם מנוע המפיק 220 כ"ס. לכך יש להוסיף את המתחרה מבית של הפאסאט, סקודה סופרב, המציעה חבילה טובה לא פחות מזו של הפאסאט.



פולקסווגן פאסאט המחודשת



מנוע: בנזין, 4 בוכנות בטור עם מגדש טורבו והזרקה ישירה, נפח 1798 סמ"ק הספק מרבי: 160 כ"ס מומנט מרבי: 25.5 קג"מ צריכת דלק (נתוני מעבדה): 14.3 ק"מ לליטר קבוצת זיהום: 6 בטיחות: שש כריות אוויר, בקרת יציבות אלקטרונית, מערכת התראת עייפות נהג מהירות מרבית: 220 קמ"ש אבזור סטנדרטי: בקרת אקלים, מערכת קול עם שמונה רמקולים, בקרת שיוט מחיר: 190 אלף שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully