וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפי פלד לשופט כבוב: "איני עורך דין אבל גם איני עבריין"

מאת שני מזרחי

8.2.2011 / 6:55

בדיון בשבוע שעבר אמר השופט למפכ"ל המשטרה לשעבר, רפי פלד: "מערכת היחסים עם יגרמן כרכה אתכם בחבילה אחת". פלד השיב לו אתמול כי "בזמנו לא הערכתי ולא חשבתי שיכולה להיות איזושהי בעיה בפעילות כזאת של אנשים"



>> מפכ"ל המשטרה לשעבר, רפי פלד, המשיך אתמול את עדותו בבית המשפט המחוזי בתל אביב. פלד העיד בפרשת פלד-גבעוני שבה הוא נאשם עם אחרים בהטעיית משקיעים בשורה של עסקות לרכישת קבוצת חברות, שהסתיימו בקריסה ובחובות של כ-800 מיליון שקל.

בתחילת העדות ביקש פלד לפנות לשופט חאלד כבוב ולהתייחס לדברים שאמר לו השופט בדיון הקודם באשר לבעייתיות שעולה ממערכת היחסים האישית, הכספית והחברית בינו ליועץ הפיננסי טל יגרמן, נאשם נוסף בפרשה.



"אני רוצה לציין שמדובר בכמה פעולות, שחלקן הסתיימו לפני שהתחילה הפעילות בחברות הציבוריות", אמר פלד. "בזמנו לא הערכתי ולא חשבתי שיכולה להיות איזושהי בעיה בפעילות כזו של אנשים. לא בזמן אמת ובוודאי לא במחשבה שאי פעם תהיה פעילות ציבורית כזו או אחרת. היועץ המשפטי של החברה קיבל דיווח על מערכת היחסים הקודמת ביני לבין יגרמן ולא אמר כלום".



"כל יום צריך לצפות בעיה"



פלד הוסיף וציין שאינו עורך דין אבל מצד שני הוא גם אינו עבריין: "קשה לי לתפוש במוח המעשי שלי שהתנהגויות יומיומיות שנוצרות כל יום בין אנשים חיות כל הזמן בצלה של איזושהי מטרייה משפטית ולמעשה כל יום צריך לצפות בעיה. אני חושב שפרט למשפטנים, בוודאי שמרבית האוכלוסייה אינה יכולה לצפות את זה".



על כך השיב כבוב: "יכול להיות שלא ידעת לעשות את ההפרדה בין העובדה שכיהנת כיו"ר בשתי חברות ציבוריות, ובמקביל ניהלת עסקים פרטיים עם טל יגרמן. אבל יש לך השפעות שמתחייבות. אף אחד לא מצפה ממך להיות מומחה לדיני ניירות ערך או לדיני חברות. אמרת שהתייעצת עם כמה משרדי עורכי דין, אבל לא בטוח שהם הכירו את כל התמונה, את כל העסקים הפרטיים שהתנהלו במקביל". עוד אמר כבוב לפלד: "ניהלת עסקים פרטיים במקביל לעסקים בחברות הציבוריות. בניואנסים יכולים להיות הבדלים, אבל אפילו התביעה לא אומרת ששלחת יד ולקחת כספים לכיסך".



בעדותו ביום חמישי שעבר - שבעקבותיה הצביע השופט כבוב על הבעייתיות - סיפר פלד, בין השאר, על הקשר הכספי בינו לבין יגרמן. לדברי פלד, "גבעוני בא אלי ואמר: 'תראה, יגרמן בקשיים ואנחנו חברים שעוזרים לו'. הוא סיפר על מנגנון שאנחנו נותנים צ'קים לביטחון, ויגרמן מקבל אשראי ונותן תמורת זה צ'קים נגדיים. זה צ'ק ביטחון של 100 אלף דולר. מאותה תקופה, במשך שנתיים עשינו את זה".



לאחר ששמע את עדותו אמר לו כבוב: "ערבוב העסקים האישיים והמקצועיים, זו מערכת יחסים שכרכה אותך ואת יגרמן בחבילה אחת ולא ניתן להפריד ביניכם - וזו טענת התביעה". לאחר מכן פנה השופט לאדרת ואמר כי לאחר שהתמונה התבהרה, כדאי שהצדדים יעשו מאמץ וינהלו מגעים להסדר טיעון: "ניסיתי להסביר למר פלד בלשון עדינה מאוד שהתנהלותו בעייתית", אמר כבוב.



פלד מואשם בפרשה בעבירות מרמה והפרת אמונים. בכתב אישום שהוגש ביולי 2003 נגד פלד ושותפיו לשעבר, טל יגרמן, אריה גבעוני ודוד הבי, נטען כי קבוצת פלד-גבעוני לקחה מהבנקים אשראי גדול שלא היה בכוחה להחזיר, ובאוגוסט 2002 קרסה ונותרה עם חובות של כ-800 מיליון שקל. בנוסף, נטען כי הקבוצה רכשה חברות ציבוריות וכי יגרמן, הבי וגבעוני הוציאו כספים מחברות אלו לחברות פרטיות שבבעלותם. על פי האישום, יגרמן שימש בתקופה הרלוונטית לאישום כיועצם הפיננסי של גבעוני, הבי ופלד ובפועל שימש מנהל הכספים של מרבית החברות לקבוצה והמוציא לפועל של מרבית הפעולות המוזכרות בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully