וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיגמא: העלאת הריבית והשיפור הכלכלי הגדילו את כדאיות ההשקעה באג"ח לא מדורגות

מאת ערן אזרן

8.2.2011 / 6:55

בבית ההשקעות מעריכים כי העלאת הריבית תפגע באג"ח הממשלתיות ובאג"ח הקונצרניות המדורגות גבוה, ולכן האג"ח הלא מדורגות אטרקטיביות - אך יש להשקיע בהן באופן זהיר



>> המגמה של העלאת הריבית והשיפור הכלכלי לאחר המשבר שולחים את המשקיעים לחפש אפיקי השקעה חלופיים שיכולים להציג תשואות גבוהות יותר. אחד האפיקים האלה הוא ענף איגרות החוב הקונצרניות שאינן מדורגות.

איגרות חוב קונצרניות לא מדורגות (או בעלות דירוג נמוך) הן איגרות המונפקות בידי חברות בעלות איתנות פיננסית נמוכה. התשואה שנושאות האיגרות גבוהה, שכן הסיכון שהן מגלמות בעבור המשקיעים גדול יותר. לעומתן, איגרות חוב המונפקות בידי חברות חזקות זוכות לדירוג גבוה בידי חברות דירוג האשראי s&p מעלות ומידרוג. האיגרות האלה מגלמות סיכון נמוך יותר למשקיעים, ועל כן הן מבוקשות יותר ונושאות ריבית נמוכה יותר. למעשה, הפרש הריביות (התשואות) בין האיגרות השונות הוא פרמיית סיכון שמקבל המשקיע בעבור הסיכון במתן ההלוואה לחברה המנפיקה.



"פרמיית הסיכון באיגרות שאינן מדורגות גבוהה, ובמקרים ספציפיים גבוהה מדי ביחס לסיכון האמיתי הגלום בהן", אמר אתמול עידן מקסלמן, מנהל חדר המסחר בסיגמא בית השקעות. "על רקע מגמת העלאת הריבית, שתפגע בעיקר באיגרות הממשלתיות והקונצרניות בדירוג הגבוה, והשיפור הכלכלי - עולה כדאיות ההשקעה באיגרות בדירוגים הנמוכים. ואולם השקעה זו חייבת להיעשות בצורה סלקטיבית, אחרי ניתוח מעמיק של החברה, וכמובן תוך התאמה לפרופיל הסיכון של המשקיע", הוסיף מקסלמן.



מקסלמן הציג כמה חלופות השקעה לאפיק זה. חלופה ראשונה היא אג"ח ג' של חברת הבנייה חנן מור, שנושאת תשואה ברוטו של 5.87% ובעלת מח"מ (משך חיים ממוצע) של 3.07 שנים. "החברה נמצאת בצמיחה מתמדת ושומרת על נזילות כספית גבוהה ואף ביצעה כמה פעמים פדיון מוקדם של אג"ח (סדרה א'). החברה החלה מהלך זה בתקופת המשבר כשחברות רבות דווקא דחו תשלומים, דבר המעיד על איתנותה הפיננסית ויכולתה לעמוד בהתחייבויותיה", ציין מקסלמן.



איגרת שנייה שעליה ממליצים בסיגמא היא אג"ח 4 של חברת הבנייה ב.יאיר הנושאת תשואה ברוטו של 4.85% ומח"מ של 3.05 שנים. "ב-2008 נקלעה החברה לקשיים בעקבות המשבר וכתוצאה מקושי במכירת דירות במתחם משרד החוץ במחירים שלהן ציפתה החברה ושלפיהם ניגשה למכרז. מכירת שטחים לקבוצות רכישה סייעה לחברה להיחלץ מהמשבר, וכעת החברה אף חוזרת לגייס חוב בשוק ההון", נכתב.



שתי איגרות נוספות שעליהן ממליצים בסיגמא הן של חברת הנדל"ן אאורה (אג"ח ה') וחברת שירותי התקשורת הלוויינית חלל תקשורת (אג"ח ה'). האיגרות נושאות תשואה ברוטו של 5.7% ו-3.65% בהתאמה, ובעלות מח"מ של 2.46 ו-3.79 שנים בהתאמה.



מקסלמן מציין כי חשיפתה של אאורה לנדל"ן ברומניה היא גורם סיכון לחברה, אך החשיפה קטנה ביחס לכלל נכסיה בישראל. בהתייחסו לחלל מציין קסלמן, כי בשנים האחרונות ענף שירותי התקשורת הלוויינית הפך לשירות חיוני עם צמיחה יציבה, חוזים ארוכי טווח וחסמי כניסה גבוהים, ההופכים את חלל תקשורת לחברה בעלת פוטנציאל רווחיות גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully