וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורמת מוכרת זכויות בתחנות כוח כדי ליהנות מהטבות מס

מאת יורם גביזון

8.2.2011 / 6:55

ג'יי.פי מורגן ירכוש 30% משותפות מוגבלת בתחנות כוח בארה"ב תמורת 25 מיליון דולר



>> חברת אורמת טכנולוגיות שבשליטת יהודה ודיתה ברוניצקי מכרה לבנק האמריקאי ג'יי.פי מורגן צ'ייס 30% מהזכויות בשותפות מוגבלת שהוקמה בקיץ 2007 כדי לממש את הטבות המס שלהן זכאית אורמת טכנולוגיות בגין השקעותיה בתחנות כוח גיאותרמיות.

אורמת טכנולוגיות תמכור את הזכות ל-30% מהטבות המס תמורת 24.5 מיליון דולר ולא תרשום רווח הון בגין העסקה. אורמת טכנולוגיות גייסה 135 מיליון דולר מג'יי.פי מורגן (70%) וליהמן ברדרס (30%) ביוני 2007 ובאפריל 2008 תמורת העברת הזכות לתזרימי המזומנים ולהטבות המס שמניבים פרויקטים גיאותרמיים בנוואדה. זאת עד לכיסוי ההשקעה - 135 מיליון דולר - בתוספת תשואה שנתית של 7% כנראה.



עם כיסוי ההשקעה חוזרות הזכויות ל-95% מתזרימי המזומנים ווכן הטבות המס לאורמת, שזכאית לרכוש גם את יתרת 5% מהזכויות לתזרימי המזומנים. מטרת השותפות מבחינתה של חברת אורמת היתה להמיר למזומנים את הטבות המס שלא היתה יכולה לנצל, משום שהיו לה ממילא הפסדים צבורים לצורכי מס.



אורמת רכשה מכונסי הנכסים של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שקרס ב-2008 את חלקו בשותפות (30%) באוקטובר 2009 תמורת 18.5 מיליון דולר, כלומר ב-40% מתחת לשווי ההתחייבות לליהמן; מחקה את ההתחייבות; ורשמה רווח הון של 13.3 מיליון דולר.



אורמת טכנולוגיות מכרה שלשום את הנתח שנרכש מליהמן ברדרס תמורת 24.5 מיליון דולר, כלומר מתחת לשווי ההתחייבות, משום שממילא לא יכלה לנצל את הטבות המס - כך שהמהלך כולו הניב 6 מיליון דולר במזומן.



מנכ"ל אורמת טכנולוגיות, דיתה ברוניצקי, אמרה שהחברה שמחה לצרף את בנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן כשותף בפרויקטים גיאותרמיים של החברה, והיא רואה בעסקה הבעת אמון בטכנולוגיה של החברה וביכולת הביצוע שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully