וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלקינד ישקיע עוד חצי מיליארד שקל בנדל"ן אמריקאי

מיכאל רוכוורגר, מאת מיכאל רוכוורגר

8.2.2011 / 6:55

חברת אלקו במגעים מתקדמים לרכישת מתחמי דיור בארה"ב * העסקות יתבצעו באמצעות החברה הבת ELR * לאחר הרכישות תנהל ELR כ-14,500 דירות



>> שוק הנדל"ן האמריקאי, ממוקדי ההשקעה האטרקטיביים כיום, ממשיך למשוך אליו יזמי נדל"ן ישראלים. ל-themarker נודע כי קבוצת אלקו החזקות, הנמצאת בשליטתה של משפחת זלקינד, מרחיבה בימים אלה את פעילותה במתחמי הדיור בארה"ב. פעילות זו מרוכזת בחברה-הבת הפרטית אלקו לנדמארק רזידנטאל (elr), שבה מחזיקה אלקו החזקות 90%; שותפה האמריקאי של אלקו, ג'ו לובק, מייסדה של לנדמארק האמריקאית, מחזיק 10%.

elr נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת שישה מתחמי דיור נוספים ברחבי ארה"ב, הכוללים כ-3,100 דירות, בהשקעה כוללת של כ-130 מיליון דולר (כ-480 מיליון שקל) בשתי עסקות נפרדות. במסגרת העסקה הראשונה השלימה החברה רכישת מתחם דיור בהיקף של כ-1,100 יחידות באלבמה תמורת כ-45 מיליון דולר (165 מיליון שקל). כמו כן elr נמצאת בשלב מתקדם של עסקה לרכישת חמישה מתחמי דיור בטקסס ובפלורידה בהיקף כולל של כ-2,000 יחידות דיור תמורת כ-85 מיליון דולר (310 מיליון שקל). עסקות אלה נעשות בדרך כלל בתשואות noi (הכנסות תפעוליות נטו) של 6%-8%, ולאחר השלמת ההשבחה והעלאת שיעורי התפוסה התשואה צפויה לעלות.



עם השלמת רכישות אלה elr תגיע לאחזקה ב-28 מתחמים, כך שבתוספת של 5,000 דירות שבניהולה תגיע החברה להיקף כולל של כ-14,500 יחידות דיור, רובן בטקסס, בפלורידה ובג'ורג'יה. מדובר בהיקף פעילות דומה לזה של הגופים הגדולים הפועלים בשוק מתחמי הדיור האמריקאי בתחום ה-multi family - מתחמי דיור המיועדים לרווקים, לזוגות צעירים ולמשפחות קטנות.



ההשקעה הכוללת של elr ב-28 מתחמים תסתכם בכ-470 מיליון דולר (כ-1.7 מיליארד שקל); הונה העצמי של אלקו בהשקעות מסתכם בכ-100 מיליון דולר. נכסי elr מייצרים הכנסות תפעוליות נטו (noi) של כ-18-17 מיליון דולר הצפויות לגדול בעקבות העסקות החדשות.



elr הוקמה ב-2008 בעקבות חתימת הסכם בין אלקו החזקות ללדנמארק האמריקאית, שנועד לנצל הזדמנויות שנוצרו בשוק מתחמי הדיור מסוג multi family כתוצאה ממשבר הסאב-פריים. elr פועלת לאיתור ורכישה של מתחמי דיור בדרום-מזרח ארה"ב, השבחתם והעלאת דמי השכירות וכמו כן פועלת במקביל למימוש מתחמים שמיצו את פוטנציאל השבחתם. לפי הערכות, בכוונת אלקו החזקות להגדיל את פורטפוליו הנכסים של elr ולהנפיקו בעתיד בבורסה האמריקאית כקרן ריט. גם קבוצת עזריאלי, נכסים ובניין וחברות הביטוח ביצעו בחודשים האחרונים עסקות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully