וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזרמת הגז ממצרים לישראל תחודש רק ביום חמישי הבא

אבי בר אלי

8.2.2011 / 8:02

בעקבות הפיצוץ שאירע בשבת עצרה חברת הגז המצרית את הזרמת הגז לישראל. החוקר הראשי הבוחן את הפיצוץ, מצא שהאירוע היה תוצאה של פעילות טרור

הזרמת הגז המצרי לישראל תחודש רק בשבוע הבא - כך נודע ל-TheMarker. חברת הגז המצרית E-gasהודיעה הערב כי הכשרת צנרת הגז שנפגעה תושלם לכל המאוחר עד ה-17 בפברואר, ועד אז צפויה להתחדש הזרמת הגז לישראל.

היום דווח כי החוקר הראשי הבוחן את נסיבות פיצוץ צינור הגז בחצי האי סיני מצא כי הפיצוץ אירע בשל פעילות טרור. השופט עבד אל נאצר טייב אמר כי שומרי המתקן בתחנת המדידה העידו כי המחבלים הגיעו למקום במהירות בשתי מכוניות, השתלטו עליהם וניטרלו אותם, ואז הפעילו את המטענים באמצעות שלט רחוק.

הפיצוץ אירע בשבת בבוקר בתחנת מדידה הממוקמת לאורך צינור הגז הטבעי העובר ממצרים לירדן ולסוריה, 20-30 ק"מ מהצנרת המוליכה את הגז הטבעי לישראל. בשעות הצהריים כובתה האש באזור הפיצוץ לא נמסר על נפגעים.

כתוצאה מהשריפה שהתלקחה במקום, עצרה חברת הגז המצרית (E-gas) את הזרמתו בתשתית ההולכה באזור, לרבות בצינור לישראל. החברה אמרה בשבת כי הפיצוץ התרחש כתוצאה מדליפת גז.

בקבוצת מרחב, השותפה הישראלית ב-EMG, מסרו ביום שבת כי ניסיון הפגיעה לא היה במערכות החברה, המוטמנת באדמה, אלא בתחנת מדידה שלאורך תשתית הצנרת לירדן. מדובר בתחנה עלית המרוחקת 30 ק"מ מהצנרת לישראל. לטענת EMG, החום שנגרם כתוצאה מהפיצוץ השפיע על הצנרת לישראל והביא את חברת הגז המצרית להשבית גם את ההזרמה לישראל, לשם קירור הצנרת וסיום בדיקות הבטיחות. ב-EMG העריכו כי השבתת ההזרמה תארך שבעה עד עשרה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully