וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר של אוסטרליה מזהיר: אסונות הטבע צפויים להוביל לצמיחה שלילית ברבעון הראשון

סוכנויות הידיעות

8.2.2011 / 8:32

עם זאת, אמר וויין סוואן כי הוא אופטימי לגבי ההתאוששות; מודי'ס: הצמיחה צפויה להתחדש במחצית השנייה



הירידה ביצוא החקלאי וביצוא הפחם בעקבות אסונות הטבע שפקדו את אוסטרליה עלולה להנחית מכה קשה על הכלכלה האוסטרלית ברבעון הראשון ולהביא לנסיגה בצמיחה - כך הזהיר היום שר האוצר האוסטרלי וויין סוואן.







השיטפונות שפקדו את מדינת קווינסלנד העשירה במשאבי טבע מאז דצמבר עלולים לגרום לצמיחה שלילית בתמ"ג האוסטרלי, לראשונה מאז שיאו של המשבר הכלכלי העולמי, אמר סוואן בראיון לעיתון "דה אוסטרליאן". לדבריו, בעקבות השבתת פעילות המכרות בקווינסלנד בשל השיטפונות, צפויה תעשיית הפחם להפסיד יצוא בשווי 5 מיליארד דולר אוסטרלי (5 מיליארד דולר אמריקאי), בשעה שהייצור החקלאי יספוג הפסדים בסך 2 מיליארד דולר.



ארגונים חקלאיים באוסטרליה העריכו כי סופת הציקלון יאסי, שהרסה את גידולי הסוכר והבננות בקווינסלנד, גרמה להפסדים של לפחות 800 מיליון דולר לחקלאות.



סוואן אמר כי אוסטרליה צפויה לסבול ממחסור בכוח עבודה, היות ששיעור האבטלה כיום הוא 5% - רמה של תעסוקה מלאה. "ב-18 החודשים הקרובים אנחנו צפויים לראות כלכלה שמגיעה לקצה גבול היכולת שלה".



עם זאת, הדגיש סוואן כי הבסיס הכלכלי של אוסטרליה חזק מספיק בכדי להתמודד עם פגיעה בצמיחה, והוסיף כי התחזיות הכלכליות לטווח הארוך הן אופטימיות. חברת דירוג האשראי מודי'ס תמכה בדבריו של סוואן, כשאמרה כי מאמצי ההתאוששות מאסונות הטבע עשויים לעודד את הכלכלה באוסטרליה במחצית השנייה של 2011 ולשמר את הצמיחה בטווח הארוך. "השיפור במזג האוויר ומאמצי השיקום ידחפו את הצמיחה במחצית השנייה. תחזיתנו לצמיחה של 3.4% בתמ"ג של אוסטרליה נותרת ללא שינוי", מסרה מודי'ס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully