וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון מוצלח לטבע: הרווח הנקי זינק ב-35%

ואדים סבידרסקי

8.2.2011 / 9:31

ענקית התרופות טבע רשמה ברבעון האחרון של 2010 זינוק של 35% ברווח הרבעוני, שהסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר. עיקר הזינוק, בזכות שיא במכירות הקופקסון

ענקית הפרמצבטיקה טבע (0.0% , 20070.0) פירסמה הבוקר את דו"חותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2010 ולשנה כולה. זהו דיווח ראשון של טבע המאחד את תוצאות עסקיות של חברה הגרמנית, רציופארם, אותה רכשה במארס 2010 בתמורה ל-5 מיליארד דולר. החברה דיווחה על גידול של כ-16% בהכנסותיה לעומת הרבעון אחרון של 2009 שהסתכמו בכ-4.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי 2010. האנליסטים סברו, טרם פרסום הדו"ח, כי כמחצית מהצמיחה נובעת מהכללת רבעון מלא של רציופארם בדו"חות החברה ותרומה של כחצי מיליארד דולר לשורת ההכנסות. בעקבות הרכישה, הפכה טבע לחברה הגנרית הגדולה באירופה.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי המתואם גדל ב-35% בהשוואה לרבעון מקביל והסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר המתורגם לרווח של כ-1.25 דולר למניה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לרבעון הסתכם ב-1.1 מיליארד דולר בהשוואה ל-957 מיליון דולר ברבעון אשתקד. על רקע פרסום תוצאות, החליט דירקטוריון טבע לחלק דיבידנד במזומן לבעלי מניות בסך 80 אגורות לכל מניה אחת - גבוה ב-14% לעומת דיבידנד של 70 אגורות שחולק ברבעון אשתקד.

טבע פיספסה מעט את התחזיות האנליסטים המקומיים אשר תואמו הפעם עם צפי קונסנזוס בחו"ל על פי ספקית המידע בלומברג. האנליסטים חזו הכנסות רבעוניות של 4.65 מיליארד דולר ורווח מתואם למניה של 1.28 דולר ברבעון האחרון של 2010. בשנה שעברה כולה, העריכו האנליסטים כי החברה תדווח על מכירות של כ-16.36 מיליארד דולר ורווח נקי מתואם למניה בסך 4.57 דולר.

בשיחת הוועידה אשר תתקיים כשעה לאחר פרסום הדו"חות, צפויה הנהלת החברה, על פי הערכות, לדון בהתפתחויות סביב תוצאות הראשוניות של מכירת ה-Gilenia, המתחרה בתרופת הדגל של החברה - הקופקסון (לטיפול בטרשת נפוצה). השיחה תיערך בניסיון לשפוך אור על רקע חששות השוק באשר לחוסנה של הקופקסון, האחראית על כ-20% מסך המכירות החברה, בחזית המשפטית והרגולטורית.

בסיכום שנתי, דיווחה ענקית הפארמה הישראלית על מכירות בסך 16.1 מיליארד דולר, גידול של 16% בהשוואה לשנה מקבילה ועל רווח נקי מתואם של כ-4.54 דולרים למניה אשר נבע מרווח נקי שנתי של 4.1 מיליארד דולר. אנליסטים זרים צפו מכירות של כ-16 מיליארד דולר, נמוך ממה שדווח בפועל, ורווח למניה גדול במעט יותר - 4.57 דולרים. מכירות הקופקסון ב-2010 הגיעו לשיא של בכ-3.3 מיליארד דולר - עלייה של 17% בהשוואה לשנת 2009.

בינתיים, המכירות הגלובליות של הקופקסון בשיא של 938 מיליון דולר - נתון הגבוה ב-26% בהשוואה לרבעון המקביל. קופקסון המשיכה להיות התרופה המובילה לטיפול בטרשת נפוצה בארה"ב ובעולם כולו, עם נתח שוק גלובלי של 30%. בארה"ב, המכירות עלו ב-29% בהשוואה לרבעון אשתקד והסתכמו ב-655 מיליון דולר. המכירות מחוץ לארה"ב הסתכמו ב-283 מיליון דולר, עליה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל.

התחזיות המוקדמות: תוצאות טובות

יונתן קרייזמן, אנליסט כלל פיננסים ברוקראז', ציפה לפני פרסום הד"וחות לתוצאות חיוביות של טבע והעריך כי הקופקסון והגנריקה בארה"ב ימשיכו לפצות על האתגרים בפעילות האירופית. כמו כן, חזה קרייזמן לצד עלייה בהכנסות, את הירידה בשיעור הרווח הגולמי אשר צפויה להותיר את הרווח למניה ללא שינוי ביחס לרבעון הקודם.

כמו כן, העריך קרייזמן כי מכירות קופקסון יסתכמו בכ-822 מיליון דולר בסיכום רבעוני, כלומר שיפור של 10% לעומת תקופה מקבילה. "העלאת מחיר הקופקסון עליה הודיעה טבע לא תגרור ירידה משמעותית בהיקף היחידות הנמכרות, כאשר ברקע התייקרות התרופות המתחרות - טיסברי ואבונקס. אנו צופים השפעה החיובית מהעלאת המחיר רק ברבעון הראשון 2011, ועל כן מעדכנים את תחזית המכירות ל-3.536 מיליארד דולר עבור 2011 לעומת צפי קודם של 3.443 מיליארד דולר.

"ישנו צפי לשיפור חד ברווחיות וצמיחה חזקה, כתוצאה מאיחוד הפעילות של חברת רציופארם, מהשקה בבלעדיות של האפקסור, תרופה לדיכאון, בארה"ב ומעליה חדה ברווחיות של הקופקסון", אמר סטיבן טפר, אנליסט הפארמה והביומד בהראל פיננסים. טפר סיפק תחזית האופטימית יותר מהקונסנזוס וצפה לרווח של 1.35 דולר למניה ברבעון האחרון. בנוסף, צפה טפר לצמיחה משמעותית בתחום בריאות האישה כתוצאה מהאצת החדירה של גלולת Plan B.

נתלי גוטליב, האנליסטית מבית השקעות IBI, סברה כי הרמה הנוכחית של מניית טבע מספקת הזדמנות קנייה טובה וחזרה על המלצת "קנייה". לדבריה, "הסביבה העסקית בתחום הטרשת הנפוצה רעשה וגעשה ברבעון הרביעי, אך בפועל אנו מניחים כי הקופקסון ימשיך להראות גידול במכירות גם בתקופה הקרובה. כמו כן, האישור הצפוי לגרסה הגנרית ל-Lovenox והנתונים מניסוי שלב III הראשון בלאקווינימוד אשר יפורסמו באפריל, צפויים להביא לשיפור הסנטימנט בנייר במהלך התקופה הקרובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully