וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים על טבע: דו"ח סביר, עומדים ביעדים אך מתחת לקונצנזוס

TheMarker Online

8.2.2011 / 11:19

לוינסון: "שורות ההכנסות והרווח נפגעה מעט כתוצאה משינויי מטבע, אולם גזרת הקופקסון ממשיכה לספק את הסחורה"



הכנסות נמוכות מקונצנזוס האנליסטים, בשל שינויי מטבע. במחלקת המחקר של בנק הפועלים סבורים היום כי טבע פרסמה הבוקר דו"ח סביר. הכנסות החברה צמחו ב-16% לעומת רבעון מקביל אשתקד והן הסתכמו בשיא של 4.4 מיליארד דולר, בעוד קונצנזוס האנליסטים היה 4.64 מיליארד דולר.



"אנו מעריכים כי 25% משיעור צמיחת המכירות נבע מצמיחה אורגנית והיתרה כתוצאה מרכישת רציופארם", אומר דוד לוינסון, אנליסט בנק הפועלים. שינויים בשערי החליפין השפיעו לרעה על המכירות, כאשר החלשות המטבעות הארופאים כנגד הדולר, פגעה במכירות הרבעון המסוקר בכ-140 מיליון דולר, וב-51 מיליון דולר ברווח התפעולי.



המכירות בצפון אמריקה היוו הרבעון 56% מסך המכירות עם גידול של 7% ביחס לרבעון המקביל. המכירות באירופה היוו 30% מסך המכירות עם גידול של 43% בהשוואה לרבעון המקביל. במונחי מטבע מקומי, המכירות באירופה גדלו ב-54%.



הרווח הנקי עומד בהנחיות החברה אולם מעט מתחת לקונצנזוס האנליסטים הרווח הנקי המתוקן הסתכם ברבעון הרביעי ב-1,141 מיליון דולר, עלייה של 34.7% ביחס לרבעון מקביל אשתקד. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.25 דולר (עלייה של 33%) - 3 סנט למניה מתחת לקונצנזוס האנליסטים, אך בתחום הנחית החברה (1.31-1.21$ למניה).



השקת ה-gilenia לא עוצרת את מכירות הקופקסון - הקופקסון ממשיך לשבור שיאים ושומר על מעמדו כתרופה המובילה. מכירות התרופה הייחודית של טבע לטרשת נפוצה ברבעון הסתכמו ב-938 מיליון דולר (גידול של 26%), כאשר הצמיחה בארה"ב ממשיכה להיות איתנה עם מכירות של 655 מיליון דולר – גידול של 29%. המכירות מחוץ לארה"ב עלו ב-19% ובמונחי מטבע מקומי המכירות עלו ב-25%.



הקופקסון ממשיך להוות מנוע צמיחה מהותי למכירות החברה ולרווחיותה וגודל השוק במונחים שנתיים עומד על כ-3.3 מיליארד דולר. "אנו מעריכים כי השקת ה-gilenia לטיפול בטרשת נפוצה במתן אוראלי לא מהווה איום מהותי על הקופקסון בשנים הקרובות", אומר לוינסון, "אנו מעריכים כי ה-gilenia תנגוס בעיקר בפלח השוק של החולים החדשים/לא מטופלים ובחולים המטופלים באינטרפרון."



"לסיכום, שורות ההכנסות והרווח נפגעה מעט כתוצאה משינויי מטבע, אולם גזרת הקופקסון ממשיכה לספק את הסחורה", אומר לוינסון. "אנו ממתינים לתחזיות החברה לשנת 2011."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully